Gå til innhold

Nedlasting av Debian feiler


Anbefalte innlegg

Bruker jigdo til å laste ned Debian. Etter å ha startet jigdo-lite og satt inn en url fra "sarge-i386-1.jigdo" fra denne linken

http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-test...igdo-area/i386/ så begynner den å laste ned i veldig mange timer med 90kb/s. Dessverre når eg våkner om morgenen og skal se hvordan det går, så står det at den mangler 956 filer som som dessverre ikke har blitt lastet ned. Eg kan selvfølgelig gjenopprette nedlastningen og laste ned de resterende. Dette har eg prøvd mange ganger med å følge beskjeden om å trykke Return-knappen og velge hvilket sted eg vil laste ned fra. Normalt har eg valgt "no" for Norge, men har også prøvd sverige (se).

 

Er det noe eg gjør galt, og burde eg laste ned isoene på en annen måte? Har intel maskin, så eg håper eg valgte rett når eg tok i386

 

En annen ting eg lurer på; skal eg virkelig laste ned hele 14 isoer?

 

Takker for svar om eg får, ha en ellers god dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er da pussig at det to ganger på rad skal mangle nøyaktig 956 filer. Har Tiscali ADSL, så og har aldri opplevd den ustabil når eg har brukt den. Har og helt clean maskin fra trojaner og all slags innpåslitne viruser.

 

Vet du om andre steder eg kan laste dette ned fra, kanskje med et annet program eller noe?

Lenke til kommentar

Du må ikke laste opp like fort som du laster ned, og Azureus har mulighet for limiter på begge (og pleier å sette limiter på upload uansett). Riktignok skal du helst seede (uploade etter du er ferdig om du vil) til du er kommet til en 1.0 share ratio (like mye opp som ned) for å hjelpe torrenten videre.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva du har tenkt til å bruke cd'ene til. Tror neppe du trenger alle sammen, ettersom det er endel "spesielle" pakker på de senere cd'ene. Hvis du mot formodning finner ut at du trenger noe som du ikke har, er det mulig å bare bruke apt til å skaffe det også. Strengt tatt trenger du ikke mer enn CD1 - men da får du nok ikke med X og slikt under install.

 

En annen ide hadde kanskje vært å prøve ut Net-installer'n. Den funket greit for meg, eneste ulempen var at man måtte bruke heller lang tid på å markere pakker for installasjon, og man bør helst vite hva man trenger / vil ha, ettersom det ikke var noen "kategorier" (som jeg fant i det minste, var en ganske kjapp install :) ).

 

edit: det er sikkert endel lesestoff på debian.org, eller eventuelt google.

Endret av Bøb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...