Gå til innhold

Å/og


Paddington

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Quote:


On 2002-01-08 15:21, CFD skrev:

Sorry at jeg er litt seriøs her, men folk fleste skriver fort og bare rabler ned sine meninger.


Det burde ikke vært lov og skrive på nynorsk ,men da ville vell hw.no folka blitt saksøkt for diskriminering av en eller annen forening.



 

Folk som er så dumme at dei ikkje forstår norsk, men må bruka dansk, burde ikkje fått vore med på forumet i det heile!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 15:21, CFD skrev:

Sorry at jeg er litt seriøs her, men folk fleste skriver fort og bare rabler ned sine meninger.


Det burde ikke vært lov og skrive på nynorsk ,men da ville vell hw.no folka blitt saksøkt for diskriminering av en eller annen forening.



 

Jeg er fra vestlandet der de skriver nynorsk. Og til vanlig skrive rjeg bokmål på mirc og slikt. Men det jeg reagerer på er at du sier at det ikke burde vere lov å skrive nynorsk. Kom med noen grunner til det, istedet for å slenge det ut i luften !! Kanskje du mener at man ikke burde tillate dialekt skriving.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-01-08 23:00, Lars73 skrev:

Det værste er når folk skriver på dialekta si :sad:


 

DEFINITIVT! Nynorsk og bokmål får være greit nok så lenge begge er side stilt (selv om det ikke burde vært noen tvang på å kunne skrive begge mål spør du meg), men når folk rabbler i vei på en dialekt jeg aldri har vært borti før og jeg må lese posten 4 ganger før jeg skjønner hva som faktisk står der, da blir jeg oppgitt.

 

*Også godt å få det ut*

Lenke til kommentar

Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar!

 

Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak

 

*det var godt å få det ut. Amen!"*

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-22 14:15, gaaten skrev:

Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar!


Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak


*det var godt å få det ut. Amen!"*


 

 

Greit at folk har sin egen dialekt, men hvorfor skal vi måtte lære det på skolen... :sad:

 

Det er veldig idiotisk, og noen burde seriøst få dette fjernet fra skolen slik at vi kan tenke på alle de andre språkene vi lærer!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 12:29, JaBBe skrev:

Quote:


On 2002-01-22 14:15, gaaten skrev:

Kva er gale me nynorsk og dialekt? Dokk kan fillen'kje norsk, stygge østlendingar. Dokk har sitt alfor møye på barnetv når dokk va små, og er blitt heilt forsøpla av det. (merk: "det" er helt på trynet, men skriver jeg noe annet vil ingen av dere forstå det) Eg ser for meg blonde drittunger som'kje forstår ein drit av kva andre folk seie! Dokk er noen bonde-diskriminerande tollingar!


Dette var egentlig seriøst, men jeg klarte ikke å si det uten å overdrive litt. Selv så er jeg faktisk bedre til å skrive nynorsk enn bokmål, men det er en annen sak


*det var godt å få det ut. Amen!"*


 

 

Greit at folk har sin egen dialekt, men hvorfor skal vi måtte lære det på skolen... :sad:

 

Det er veldig idiotisk, og noen burde seriøst få dette fjernet fra skolen slik at vi kan tenke på alle de andre språkene vi lærer!

 

**** så enig

 

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-01-28 02:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...