Gå til innhold

HJELP! Høyfrekvent pipelyd fra Radeon 9500 PRO

petersv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte et Radeon 9500PRO fra lagersalget på psdata for noen hundrelapper.

Idet jeg satt kortet i maskinen og startet opp pep det noe fryktelig (ikke øredøvende, men irriternde). Pipelyden er ca den samme som kommer fra TV-apperater, dog MYE høyere. Det piper også "i takt" med grafikken.

Nå kommer det artige:

Jeg ringte psdata, hvor de sa følgende: "vi kan ikke ta produkter fra lagersalg inn til reperasjon, bare heve kjøpet". Noe som de fleste som har litt innsikt i kjøpsloven vet bare er sprøyt. Etter en lang samtale fikk jeg de til å innrømme at det var mitt valg om jeg ville heve kjøpet eller få ny vare ev. reperasjon. Men da sa de at bevisbyrden lå hos meg!?

MITT PROBLEM:

Jeg må altså bevise at pipelyden kommer fra skjermkortet og er en følge av produksjonfeil (ikke i henhold til lov og kjøp og salg, men psdata).

Noen som har opplevd noe lignende med sitt skjermkort?

Svar tas imot med stor takk!

PEter-

Endret av petersveistrup
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nøyaktig den samme pipelyden du beskriver, i mitt grafikkort, 9700pro.

Den er høyfrekvent og varierer etter hva som foregår på skjermen. Spesielt merkes dette da jeg scroller nettsider eller spiller spill.

I tillegg til den høyfrekvente lyden, kommer et også en annen lyd. Det virker som om man kan høre dataen bli behandlet gjennom kortet (vanskelig å beskrive, men "data'ish" i høyt tempo). Dette spesielt i pre-rendrede scener som i 3dMark og "cutscenes" i spill.

Ettersom jeg var kjapt ute og kjøpte kortet så tidlig som overhode mulig (Quad hadde et parti med kortene en god stund før alle andre), orket jeg ikke tanken på RMA, og venting i ukesvis på nytt kort. Valgte å leve med det :)

Kortet er det jeg har i maskina ennå, inkludert pipelyden.

Man blir vant til den, og den er ikke så ille etter at maskina har kjørt seg varm (nesten..)

Kortet er forresten et "Built by ATI".

globalC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...