rvenes Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=254 Router isp Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid<1ms TTL=255 Min router Svar fra 192.168.1.5: byte=32 tid=1ms TTL=128 Laptop over wlan Svar fra 192.168.1.3: byte=32 tid<1ms TTL=128 Ein anna pc med kabel Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=22ms TTL=240 www.vg.no Svar fra 129.241.10.150: byte=32 tid=42ms TTL=44 BF:Dc game server . Trur det står for Time to live? Noken som kan gi ein kort forklaring på kva TTL er for noke?
EskimoBob Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg mener å huske at TTL er hvor len ge en datapakke skal få "leve".
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 http://www.google.com/search?q=define:ttl&...=utf-8&oe=utf-8
espenf Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 TTL forteller hvor mange hopp en datapakke kan ta før den blir slettet eller returnert.
sumptrollet Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 TTL forteller hvor mange hopp en datapakke kan ta før den blir slettet eller returnert. Jepp. Hensikten er at hvis man får en route loop hvor trafikken går evig sirkel så skal pakkene bli droppet for å unngå at de går i runddans på evig tid.
Micromus Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 For hver node en pakke er innom ( routere og høyere i osi modellen, ikke hub/switch ), senkes TTL feltet med 1, når pakken da har vært innom, eksempelvis 255 forskjellige routere, dropper den siste ruteren pakken, og sender en ICMP Unreachable tilbake til avsender. Det er senking av TTL som gjør Traceroute mulig. Traceroute sender ut ping pakker til målnoden og øker TTL gradvis fra 1, og får ICMP unreachable i svar fra de ulike ruterne på veien til målet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå