Gå til innhold

Lyn og test av HK


Anbefalte innlegg

Lynet slo ned i nabohuset forleden dag. To stk. ble truffet og huset brant opp. Den saken på tv. Jeg gikk akkurat utav bilen da det smalt og en kabel over huet på meg lyste opp blååt og det sprutet gnister fra den.

 

Da jeg kom inn i huset fant jeg ut at modemet var dødt. Byttet det, men fant ut at window tullet seg under booting. Når jeg booter og akkurat idet windows dukker opp, tar det ca 1 minutt før noe funker. Hardisken jobber.

 

Innstallerte alt på nytt og samme problemet. Nå skal jeg teste om det samme problemet er med en anne hd, men er det mulig at lynet har tatt knekken på hd kontrolleren på HK? siden bootingen tar så lang tid.

 

Tar ca 1 minutt til at norton antivirus har loaded pluss at diskettstatsjonen lager en lang skrapelyd under booting og når jeg slår av windows. Hadde ikke disse problemene før lynnedslaget.

 

Finnes det noe program for å teste hardwaren? HK er NF7-S v2.0.

 

Jeg mener at hvis hd kontrolleren er kaputt så skulle ikke hardisken ha bootet.

Det går kjapt å flytte filer fra en HD til en annen, men akkurat denne oppstarten går tregt. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. har ikke tatt meg råd til innbo forsikring. Men har funnet ut at windows ikke liker det nye modemet. Grunnen til treg loading er at windows innstallerer hardware hver gang jeg booter. Plugger jeg fra modemet loader windows kjapt og greit. Kanskje noe driver problem eller noe.

Lenke til kommentar

Mja, må ta en risk. Eneste verdifulle her er dataen. Resten er ikke så farlig.

Leier kåk av en danske. Heller kjøpe forsikring om 2-3 år når eget hus er i boks.

 

Har funnet ut dette.

 

1. modemet er plugget av og jeg booter windows. Alt går kjapt. Når jeg plugger i nettverkkabelen innstallerer ikke windows noe hardware.

 

2. Lar jeg kabelen være plugget på fra jeg booter så begynner windows å skal innstallere hardware.

 

Men den gir ikke beskjed om hva som innstalleres. Og hvorfor saver den ikke det som er innstallert.

 

Ikke er det integrerte nettverkskortet heller for jeg har prøvd et annet og samme skjer. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...