Gå til innhold

Trenger Høykvalitets Headset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm...jeg er ganske sikker på at Sennheiseren også er uten plugger.

 

Sjekk med HPX eller noen først, for å være helt sikker.

Som regel vil folk ha vanlig hodetelefon-jack + en XLR-plugg til mikrofonen.

 

Du skal bruke dette med et vanlig lydkort?

Både 3.5 mm og 6.3 mm plugg (medfølgende adapter)

 

Står det på siden... men kan spørre i tillegg :)

 

Jeg regner med at det de sier er Stor/Liten Jackplugg.

 

Og ja jeg har et Audigy (1) lydkort. Den drar vel det headsettet helt ok?

 

Njaal

Lenke til kommentar
Hmm...jeg er ganske sikker på at Sennheiseren også er uten plugger.

 

Sjekk med HPX eller noen først, for å være helt sikker.

Som regel vil folk ha vanlig hodetelefon-jack + en XLR-plugg til mikrofonen.

 

Du skal bruke dette med et vanlig lydkort?

Både 3.5 mm og 6.3 mm plugg (medfølgende adapter)

 

Står det på siden... men kan spørre i tillegg :)

 

Jeg regner med at det de sier er Stor/Liten Jackplugg.

 

Og ja jeg har et Audigy (1) lydkort. Den drar vel det headsettet helt ok?

Sjekk først, du. Jeg er 99% sikker på at slike headsett kommer uten plugger. Det er litt forskjellige behov i Pro-markedet, så de gjør det slik.

 

Når det gjelder Audigy'en, så driver den hodetelefonen helt greit, men jeg er litt usikker på mic'en. Den kan være litt krevende, slik at det blir ganske lavt volum.

Lenke til kommentar
hehe, du hadde sett på et headset til 400 kr også bestemmer du deg plutselig til et for over 2000 kr..  :p

 

hihi sa ikke noe om pris... men kjøpte det beste jeg fant, av både koss og Sennheiser..

 

Men skal være enig om at det er noe galt med logikken ;)

 

Njaal

Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
Takk for henvendelsen!

Ja, her har vi nok hatt litt for lite informasjon på web-en vår. Det skal fikses på nå.

 

Sennheiser HMD 280 Pro kommer også uten plugger av noe slag. De fleste vil ha en vanlig jack til hodetelefonen, og XLR (balansert) til mikrofonen.

 

Det er ikke noe problem å få headsettet ferdig oppsatt med f.eks. minijack-er på begge kabler, men dette koster litt ekstra.

 

På Sennheiser koster det 450,- og på Beyerdynamic koster det 350,-.

 

Det skal ikke ta så lang tid å få det gjort. Vi burde kunne ha headsettet hos oss på 2-3 dager.

 

Vi beklager mangelen på informasjon, men bare spør om du lurer på noe.

 

Mvh

Heidi Nordli Trå

HiperLAN AS

 

hmm der gikk prisen opp litt ;)

 

Mulig jeg skal gå for http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7412 i stedet.

Så holder jeg headsettet på under 2500,-

 

Njaal

Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
' date='08/10/2004 : 13:34']
Takk for henvendelsen!

Ja, her har vi nok hatt litt for lite informasjon på web-en vår. Det skal fikses på nå.

 

Sennheiser HMD 280 Pro kommer også uten plugger av noe slag. De fleste vil ha en vanlig jack til hodetelefonen, og XLR (balansert) til mikrofonen.

 

Det er ikke noe problem å få headsettet ferdig oppsatt med f.eks. minijack-er på begge kabler, men dette koster litt ekstra.

 

På Sennheiser koster det 450,- og på Beyerdynamic koster det 350,-.

 

Det skal ikke ta så lang tid å få det gjort. Vi burde kunne ha headsettet hos oss på 2-3 dager.

 

Vi beklager mangelen på informasjon, men bare spør om du lurer på noe.

 

Mvh

Heidi Nordli Trå

HiperLAN AS

 

hmm der gikk prisen opp litt ;)

 

Mulig jeg skal gå for http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7412 i stedet.

Så holder jeg headsettet på under 2500,-

 

Njaal

Husk at hvis du har visse krav til isolasjon så burde du absolutt velge HMD n, den demper hele 32 Db i forhold til beyerdynamicen på kun 16 db. Jeg har HD 280 PRO til 1200 kr som også demper 32 db, men selvfølgelig ikke har samme lydkvalitet ( ikke mic heller). Hvilket av headsettene som har best lyd vet jeg ikke noe om. Det vet sikkert JensL, han er trossalt eksperten her :p Du kan jo også søke litt rundt etter informasjon.. Uansett får du et kraftig headset ! Syns 1200 kr var mer enn nok for et headset, men respekterer de som gidder å bruke mer på det også.. :yes:

Lenke til kommentar
Husk at hvis du har visse krav til isolasjon så burde du absolutt velge HMD n, den demper hele 32 Db i forhold til beyerdynamicen på kun 16 db. Jeg har HD 280 PRO til 1200 kr som også demper 32 db, men selvfølgelig ikke har samme lydkvalitet ( ikke mic heller). Hvilket av headsettene som har best lyd vet jeg ikke noe om. Det vet sikkert JensL, han er trossalt eksperten her :p Du kan jo også søke litt rundt etter informasjon.. Uansett får du et kraftig headset ! Syns 1200 kr var mer enn nok for et headset, men respekterer de som gidder å bruke mer på det også.. :yes:

hmm ja for å si det slik. Det eneste som skiller disse 2 headsettene fra hverandre for meg er pris og utseende ;)

 

Må si at jeg synes at denne er mest "pen"... men den er litt dyrere enn den andre også.

 

Jeg er ikke sikker jeg altså, er den verdt den extra 400?

 

Njaal :hmm:

Lenke til kommentar
Ok, da var det som jeg mistenkte. Phew....bra det da. ;)

 

Både Beyeren og Sennheiseren er svært bra greier. Jeg holder en knapp på Beyeren, da. :)

 

Hva med Beyer DT234? Titta på det?

Bra pris, og faktisk veldig bra lyd.

Jo har kikka på den.(Beyer DT234)

Men har kjøpt så 3 headsett i prisklassen under 1000,- og er redd for at jeg kjøper enda en uten å være fornøyd :(

Da er det bedre å gi gass og kjøpe noe man vet er_bra_

 

Njaal

Lenke til kommentar
Er jo uansett et stykke unna HMD n og beyern da.. Den kan jo ikke måle seg der oppe i det hele tatt..  :roll:

Joda, DT234 er nok en annen klasse, og demper definitivt ikke like mye som de to andre. Men DT234 gir mye for penga, synes jeg.

Men du JensL : Hvor mye må du gi for et åpent headset for å oppnå samme lydkvalitet som du gjør i HD 280 PRO n som jeg har.

 

Da tenker du uten mic?

 

Tja, f.eks. Beyer DTX900 er kjempemorsom med sitt ekstra lille trøkk i mellombassen. Den går nok ikke like dypt som HD280, dog. Koster vel omtrent det samme.

 

Sennheiser HD595 koster vel rundt 1.500,-, og låter nok bedre enn HD280 Pro. Lyden vil føles mer åpen.

 

Beyer DT440 er også en artig hodetelefon.

 

Det er litt vanskelig å sammenlikne åpne og lukkede konstruksjoner.

 

 

Edit: Seriøs skriveleif.

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Er jo uansett et stykke unna HMD n og beyern da.. Den kan jo ikke måle seg der oppe i det hele tatt..  :roll:

Joda, DT234 er nok en annen klasse, og demper definitivt ikke like mye som de to andre. Men DT234 gir mye for penga, synes jeg.

Men du JensL : Hvor mye må du gi for et åpent headset for å oppnå samme lydkvalitet som du gjør i HD 280 PRO n som jeg har.

 

Da tenker du uten mic?

 

Tja, f.eks. Beyer DTX900 er kjempemorsom med sitt ekstra lille trøkk i mellombassen. Den går nok ikke like dypt som HD280, dog. Koster vel omtrent det samme.

 

Sennheiser HD595 koster vel rundt 1.500,-, og låter nok bedre enn HD595. Lyden vil føles mer åpen.

 

Beyer DT440 er også en artig hodetelefon.

 

Det er litt vanskelig å sammenlikne åpne og lukkede konstruksjoner.

så med andre ord så var det ikke noe dumt valg å kjøpe SHHD 280 PRO. Den er jo lukket og har en kraftig isolasjon, samtidig som lyden så og si kan tilsvare et åpent headset i samme prisklasse ?

Endret av Janivars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...