Gå til innhold

Filstørrelser større enn 2GB!! - Studio 7.0


Anbefalte innlegg

(vet at dette skulle vært under Pinnacle Studio 7.0-problemer, men uansett hva jeg gjorde så ville den ikke ligge der.. beklager)

---------------------------

Jeg kjører Pinnacle Studio 7.0 og legger inn video fra mitt Canon DV-kamera.

Det går helt fint med innlegging av filmklipp, men dersom filmklippet passerer ca.2GB (7-8min) vil ikke filen åpnes, samt at jeg må boote pc'en fra DOS for å slette dem (sålenge WinME er oppe og kjører får jeg ikke slettet/renamet/flyttet filene).

 

Jeg har nå rundt 10GB med ubrukelige filer (ja, må vel snart boote til dos og slette).

Det er nevnt i en liten bi-setning i Studio DV at filene ikke bør overgå 2GB, men dette er da noe som burde vært fikset til Studio 7.0 ble sluppet..

 

Er det noen som har noen forslag til fix?? -eller har samme type problem??!

 

 

mvh

Thomas Greig

send gjerne mail til [email protected]

 

//////

Pentium 4, 1800mhz

100GB HDD

256MB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-15 14:40, tgreig skrev:

Det er nevnt i en liten bi-setning i Studio DV at filene ikke bør overgå 2GB, men dette er da noe som burde vært fikset til Studio 7.0 ble sluppet..


Er det noen som har noen forslag til fix?? -eller har samme type problem??!


 

Jeg har brukt studiodv/studio7 med 2gb+ filer uten prob (faktisk rundt 13gig store filer), men selvsagt i Windows 2000 - Win9x/ME som ikke kjører ntfs, men fat32 klarer rett og slett ikke større, så bytt! Du kommer ikke til å angre!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

takker for forslag.

Jeg har nå oppgradert til WinXP hvor jeg kjørte ntfs inn på redigeringsHDD'en. Dette løste mitt problem.

 

-for å slette de store filene som ikke ville fungere, måtte jeg boote med boot-disk (uten å starte opp windows), gå til det aktuelle direktoriet og slette filene manuelt.

 

Takker for hjelpen.

 

T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...