Gå til innhold

Kommer du til og kjøpe Half-Life 2 i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
I kveld kl 20.00(?!) blir half life 2 tilgjengelig over steam, og de som kjøper det får cs:source med en gang.

Kommer du til og kjøpe det?

Kommer til å kjøpe det. Men ikke over nett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke alt det med å få det gjennom steam, tar det hardcopy istedenfor, pluss at jeg har bursdag snart så da blir det goldcopy for meg ;D

Har forresten lekt litt med tanken på Gold versionen, hva om de hadde hatt alle som kjøpte gold version i gullskrift på Source? Det ville sikkert boosta salget av Gold :D Jeg og TeSp har hvertfall prata om det ^^

And might i add YAY and YAY and most definitly YAYYAY!!!! HL2 ER SNART HER FOLKENS!!!!!!!

Skrevet

Kenny000:

Ja du kan laste ned spillet på nytt så mange ganger du bare vil.

Skal du spille på en annen PC trenger du bare logge inn med din steam konto, den fungerer som din cd-key. Du kan kun logge inn på en PC om gangen. Hvis ikke HL2/CS:S finnes på PCen fra før har du 3 muligheter:

1. Laste ned alt på nytt. Dette tar jo en stund, men om du bare skal spille på nettet kan du jo nøye deg med CS:S som ikke er altfor stort.

2. Brenne .gcf filene til det du vil spille fra Steam\SteamApps mappen på DVD. Installer Steam på PCen og kopier inn .gcf filene.

3. Brenne .gcf filene på CD. Noe mer knotette da 3 av filene er over 900MiB store, men det går. Alt som er preloadet til nå tar 3.33GiB og går på 5 CD-R plater. Installer Steam på PCen og kopier inn .gcf filene.

Skrevet (endret)

nåvi:

Tusen takk for godt utfyllende svar. Da blir det kanskje CS:S i kveld allikevel..

Har aldri testet det gamle Counter Strike, så dette blir en fullstendig ny opplevelse for meg! :)

EDIT: kanskje jeg skal sjekke maskinkrav først :p

Endret av Kenny000
Skrevet (endret)

edit: oops glemte quote Smetho

Av den enkle grunn at Vivendi også får betalt for salg gjennom Steam. Grådighet? Spill er dyrt, enten vi liker det eller ikke. Ikke skyld på en enkelt utvikler iallefall.

Kommer nok med å vente til å kjøpe til HL2 kommer ut. Vil nok kjøpe det fysiske produktet da HL er noe som står mitt hjerte nær  Og jeg vil gå for DVD alternativet.

Hæ? Er ikke tingen her at Valve kutter ut Vivendi og selger selv? Og at det er derfor det er søksmål og greier på gang?

Vanligvis har spill ligget på en 400-500kr her i Norge. Mer eller mindre alle de spillene kommer gjennom andre ala Vivendi. Så - nå som Valve kutter ut Vivendi og distribuerer det selv, så koster det liksom fremdeles like mye? Om alle kostnadene dere er like, hvorfor gadd de i det hele tatt da?

Jeg sier ikke at jeg vet alt og har alle fakta, jeg bare tenker høyt og spør.

Endret av tacomodo
Skrevet

Noen som vet hva prisene på hardcopy kommer til å ligge på da? Regner med veil. kommer til å ligge på 499 for standard-boksen sånn ca.

[norsk-politi-mode ON]

Det heter forresten kommer du til å kjøpe...

[norsk-politi-mode OFF]

Skrevet (endret)

gamezone.no skal visst selge HL2 for 369,-

Spørsmålet blir da hvilken versjon det er snakk om... Det kommer jo flere forskjellige versjoner i butikken også, både med og uten multiplayer.

Edit: Det ble visst ikke noe singleplayer only pakke.

"I hear there is more than one Half-Life 2 package. What’s the difference?

Half-Life 2 will come in two main packages which are; regular, and the collectors’ edition."

Kilde: http://www.halflife2.net/index.php?page=faq#HL2Q3

Endret av nåvi
Skrevet

"Valve's back catalog currently available on Steam"

Hmm betyr dette at hvis man kjøper så får man tilgang til alt som ligger på steam nå? Inkl. Conditon Zero?

Skrevet

Jeg skal da tro at du får en ubegrenset mengde netlastinger til samme maskin, hvis du formaterer eller at HDD krasjer....

Skrevet
edit: oops glemte quote Smetho

Av den enkle grunn at Vivendi også får betalt for salg gjennom Steam. Grådighet? Spill er dyrt, enten vi liker det eller ikke. Ikke skyld på en enkelt utvikler iallefall.

Kommer nok med å vente til å kjøpe til HL2 kommer ut. Vil nok kjøpe det fysiske produktet da HL er noe som står mitt hjerte nær  Og jeg vil gå for DVD alternativet.

Hæ? Er ikke tingen her at Valve kutter ut Vivendi og selger selv? Og at det er derfor det er søksmål og greier på gang?

Vanligvis har spill ligget på en 400-500kr her i Norge. Mer eller mindre alle de spillene kommer gjennom andre ala Vivendi. Så - nå som Valve kutter ut Vivendi og distribuerer det selv, så koster det liksom fremdeles like mye? Om alle kostnadene dere er like, hvorfor gadd de i det hele tatt da?

Jeg sier ikke at jeg vet alt og har alle fakta, jeg bare tenker høyt og spør.

Er nok det de strider om ja, men mener å ha lest (det var nå jeg skulle hatt en kilde, men husker ikke hvor jeg så det og bør lete) at Vivendi ikke liker det fordi de ser at fremtiden ikke blir særlig lys for dem om alle utviklere gjør som Valve og starter sin egen distribusjonskanal. Men distribusjonen av HL2++ er avtalefestet, dermed må Valve betale en viss andel til Vivendi da det er disse som har distribusjonsrettighetene. Er ikke sikker på detaljene her, men det er ihvertfall slik jeg har forstått saken.

Mulig jeg virka for bombesikker i min forrige post, og beklager dette :) Det er lov å tenke høyt, hehe!

Skrevet
"Valve's back catalog currently available on Steam"

Hmm betyr dette at hvis man kjøper så får man tilgang til alt som ligger på steam nå? Inkl. Conditon Zero?

jepp.

Njaal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...