Sindre Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg må ha et program som gjør at jeg kan fordele hvor mye av bredbåndet hver maskin får, er det noen som vet om et bra program til det formålet!
sofTest Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis programmet kan kjøres på hver maskin, så vil NetLimiter gjøre jobben. Ellers bør du se nærmere på en Linux-router med traffic shaping, eller en router med slike funksjoner. Endret 6. oktober 2004 av sofTest
sofTest Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Enkleste er vel en Switch. Og hvordan kan man fordele/begrense båndbredde med en switch? Endret 6. oktober 2004 av sofTest
Sindre Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Tviler nok veldig på at en switsj har en sånn funskjon, det må isåfall være en veldig dyr switsj men V-lan. Så jeg bruker nok bare NetLimiter, takk SofTest
bitcowboy Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Hei, jeg bruker eZ Proxy - et proxy programm som alle her i huset må gjennom, ved siden av å kunne begrense maks. kapasitet for hver forbindelse kan den selvfølgelig en del mer, som for eksempel cache websider, begrense tilgang til websider, begrense tilgang til internett innen angitt tidsrom (flere hvis ønskelig), begrense tilgang med maksimal timetall per dag / måned. Det hele lar seg styre via ip-adressene eller brukernavn og passord for hver bruker / maskin eller for grupper av maskiner, nyeste versjon har også en pop-up "killer" for alle klienter.. Du finner programvaren her. For 3 brukere koster programvaren $30. Endret 7. oktober 2004 av bitcowboy
PeR_FeKt Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg bruker og er veldig fornøyd med bandwidth controller for å begrense båndbredden. Man kan bestemme om begrensningene skal gå på port, ipadresse eller mac adresse. Link: Bandwidthcontroller Mvh Trond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå