Gå til innhold

powerbook eller imac?


Anbefalte innlegg

Skal ha en mac nå, men vet ikke om jeg skal ha en powerbook eller imac.

Oppgavene vil være videoredigering, musikkinnspillin, internett, skrive dokumenter.

 

Har mest lyst på en bærbare, men er ikke så sikker på grunn av at:

1. de powerbookene som selges nå er snart "gamle"

2. er usikker på om powerbook har nok kraft til å drive me videoredigering og musikkinnspilling.

 

Imac virker kraftigere til å håndtere disse oppgavene ovenfor, men er forskjellen stor mellom en imac G5 og en powerbook g4?

 

Er det noen som vet om man kan selv legge til mer ram på imacen?`eventuell hvilket og hvor kjøper man.

 

Er drittlei av pc som ikke greier oppgaver som videoredigering og musikkinnspilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha powerbook eller iMac kommer ann på om du vil være mobil eller ikke. Powerbook er kraftig nok til videoredigering og musikk inspilling om du har nok ram.

 

Det er enkelt å selv oppgradere ram til både powerbook og iMac G5. iMac´en bruker standard DDR400 Ram (PC3200).

 

Apple´s spesifikasjoner:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86814

Endret av KELViN
Lenke til kommentar
Men vil ikke en G5 prosessor gjøre det lettere for maskinen å jobbe med disse oppgavene? Så er det jo slik at den powerbooken som selges nå går ut om et par måneder, mest sannsynlig da.

Joda, en G5 vil helt klart være raskere og er mer fremtidsrettet, men en pb G4 er helt klart rask nok til det meste av dagens applikasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har behov for å være 100% mobil, kjøp deg en iMac.

 

Skulle du trenge å flytte den så får du heller mekke deg en bæreveske til den og ta den med deg.

iMac med bluetooth mus/tastatur er jo en veldig fin maskin om du skal flytte den fra et sted til et annet i forbindelse med et prosjekt.

 

Leker med tanken på å bytte ut min pb12 med en iMac og heller stikke av med iBooken til samboer når eg trenger bærbart.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...