Gå til innhold

Problem med TV-ut på Radeon 9800 PRO


bomex

Anbefalte innlegg

Har akkurat skaffet meg ny TV, og sliter med å få PC'en til å vises ordentlig på den. Har et Sapphire Radeon 9800 PRO og en Thomson 32" Widescreen (S-video). Har prøvd de to måtene jeg finner i menyen til skjermkortet ("standard enkeltskjerm" og "bytt mellom visninger"), samt å skifte oppløsning på skjerm nr 2. Valget "standard enkeltskjerm" gjør at begge skjermene blir helt håpløse å se på, og "bytt mellom visninger"gjør så bildet som kommer på TV'en blir altfor stort... (TV'en har samme problem hele tiden, mens dataskjermen skifter mellom å funke normalt og å kjøre på 800*600 @ 30 Hz elns...) På TV'en ser jeg midten av skrivebordet, og kan flytte rundt ved å bevege musa... Noe irriterende når jeg skal se på film med andre ord... :cry: Har lasta ned nye drivere og prøvd mellom forskjellige valg på TV'en, men som dere skjønner har ingenting virka... Noen som vet noe som kan hjelpe?

 

PS! Har ikke prøvd TV-utgangen på kortet før, men jeg tviler på at det er noe feil på det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det ja, men så prøvde jeg igjen, med oppløsning på 1024*768 på begge skjermene, klonet, og da funka det! :w00t: MEN; hvis noen vet om det går an å ha 1280*1024 på dataskjermen og en annen oppløsning på TV'en, uten å få tidligere nevnte problemer, er jeg takknemlig om de forteller meg hvordan... :thumbup: (Vant til å ha høy oppløsning, så 1024*768 virker VELDIG stort og rotete...) Men men. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...