Gå til innhold

Ny gaming pc, se over opsettet mitt!


Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Skal lage en pc til lillebroren min for rundt 10.000 kr. Uten skjerm.

Pcen skal brukes til hovedsakelig spill.

 

Opsettet ligger under vedlegg. Vil ha tilbakemeldinger på hele pakka, en annen ting jeg lurer på er om det lønner seg å ha en 200 gb disk til å ha windows på. Kan dette skape problemer under formatering?

 

Takker for hjelp! :thumbup:

 

CPU

amd atholn 64 3200+2.2GHz socket 745, 512 kb cache, BOXED 1790.00

 

Hovedkort

Abit KV8Pro V1.1 Hovedkort Socket 754 K8T800PRO, SATA, GbLAN, ATX, Raid 849.00

 

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM 1020.00

 

Skjermkort

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail 1850.00

 

RAM

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB 1695.00

 

DVD brenner

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 695.00

 

CPU kjøler

Thermaltake CPU-kjøler "Silent Boost K8" 245.00

 

Strømforsyning

Fortron/Source, 350W, ATX12V, S-ATA 445

 

Tastatur og Mus

Logitech Cordless Desktop MX (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail 850.00

 

Noe annet jeg trenger?

Totalt blir dette 10434.00 kr ink. 500 kr i frakt!

 

 

 

 

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

unngå tråløst hvis du skal spille

se om du finner noe billigere mus og tast

anbefaler logitech mx 510 pluss et billig tast

 

se om du klarer å få råd til et x800 pro/xt eller en 6800 gt kort

muligens du kan gå ørlitegrann ned på cpu for å få det til samt legge noen penger til

 

ser at du har valgt en boxed cpu dvs at det følger med cpu vifte og da trenger du ikke den ekstra cpu viften

 

prøv også og velg et hk med nforce3

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Du er klar over at det er kjøler med den cpuen du har valgt? Du trenger dermed ikke kjøpe en ekstra.Hvis du kjøper denne cpuen og denne kjøleren,så sparer du ca 200 kr og får en mye bedre kjøler.Jeg er ikke noen ekspert på hovedkort,men etter det jeg har lest her på forumet så er hovedkort med Nforce3 250gb brikkesett å foretrekke framfor Via K8T800.Hardisken du har valgt er en IDE disk,kjøp heller en S-ATA disk.Når det gjelder skjermkort,så ville jeg heller gått for dette kortet.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

hadde du kabinett fra før av eller? jeg så hvartfall ikke kabinettet i lista di...

:)

kikk på dette her, Aopen H600B....

 

en venn av meg kjøpte det og er kjempefornøyd!!

anbefales... :roll:

 

du kan gjerne kjøpe deg trådløs mus og tastatur, men som joggi sier hvis du ikke legger penger i det blir det "lagging" eller hva man kaller det... pluss alle de batteriene *rister på hodet for han har det selv* :ermm: Men, det du kan gjøre er å kjøpe deg bluetooth av M/T og da skal ikke slikt være et problem, bortsett fra batteriene, *rister på hodet* :no:

 

og tror nok ikke du trenger cpu kjøler, du kjøper jo boxed og den skal visstnok være helt grei den...

 

som morten k sier, k8t800 er ikke like bra, men veit heller ikke hvor ivrig broren din er på å overklokke... ide disk har vel ingenting å si så langt jeg har forstått, for du skal vel bare ha en HD? skal du ha flere eller kjøpe flere seinere, kjøp sata... holder det du har nå spar penger å kjøp ide...

 

ja, og en ting til, prøv å få deg et kjmpeskjermkort... det er bare lurt... (slik som jeg ser det)

Lenke til kommentar

Bytt gjerne til s-ata disk slik at du er bedre forberedt på (mulige) framtidige raidoppsett...

Value rammen har ikke så veldig gode timings, det gir systemet et lite løft, men ikke så veldig mye å snakke om.. Kunne vurdert å gått på netshop og sett på OZC ram.. De har bedre priser enn Corsair

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...