Gå til innhold

Er dette bra pc?


Anbefalte innlegg

Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache 1990

 

Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 1490

 

Corsair Twin2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's 3295

 

Gainward GeForce 6600 256MB 3,6ns PCI-E PCI Express,"Ultra/1780PCX TV-DVI GS" 1948.99

 

Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM 870

 

Chieftec BX Miditower, Sort 360W Stømforsyning 864.5

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern 136.5

 

Plextor DVD-brenner IDE PX-712A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW 795

 

Totalt: 11389.99

 

 

Skal bruke dataen til diverse spill, og liker god grafikk. Og den skal vare en stund 1-2 år, helst. Det som mangler, som skjerm tatastatur osv har jeg fra før av.

 

Jeg SKAL ha Pentium, IKKE noe AMD ting :)

 

Har dere noen tips om ting jeg brude skifte ut, eller forandre på?

Er PCI Exspress det nye og "hotte" og AGP er på vei ut?

S-ATA eller IDE?

Minne, DDR2 eller vente med det?

Noen andre forslag?

 

På forhånd TAKK! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere noen tips om ting jeg brude skifte ut, eller forandre på?

Er PCI Exspress det nye og "hotte" og AGP er på vei ut?

S-ATA eller IDE?

Minne, DDR2 eller vente med det?

Noen andre forslag?

1. Seagate eller Samsung :yes: WD er ikke drålig, me det er ikke disse heller, tvert imot.

2. Ja, Du kan deesuten kun ha PCIe på det hovedkortet, så du slipper å velge :p

3. SATA, ingen grunn til å sitte på gjerdet. Er ingen store ytelsesforskjeller, men litt er det jo. Tar dessuten mindre plass.

4. Du kan med det hovedkortet bare ha DDR2, så ingen grunn til å ikke ta det. Så lenge du velger DDR2 5400, så er det fint.

5. NEC ND-3500 er en raskere DVD-Brenner, hvis du har dårlig tid :D Dog mindre cache.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Hei!

Tenkte Kanskje det var greit å innformere om at det hovedkortet som er nevnt Ovenfor IKKE ser ut til å støtte pc5400 i RAM hastighet... :no:

Som det ble sagt av noen ovenfor at man burde satse på denne hastigheten.

Der er jeg enig, men det er vell ganske få kort som støtter denne hastigheten?

Er det ikke? :hmm: :!:

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar
Hei!

Tenkte Kanskje det var greit å innformere om at det hovedkortet som er nevnt Ovenfor IKKE ser ut til å støtte pc5400 i RAM hastighet... :no:

Som det ble sagt av noen ovenfor at man burde satse på denne hastigheten.

Der er jeg enig, men det er vell ganske få kort som støtter denne hastigheten?

Er det ikke? :hmm: :!:

Velkommen til forumet! :w00t:

 

Vil tro at det er samme fenomen her som på de "gamle" s478 kortene. Det står at det støttes kun til en viss hastighet, men de funker helt fint med raskere hastigheter. Eks.

Asus P4800 med i865PE brikkesett.

Står at det støtter opp til PC3200, men egetnlig kan du godt kjøre PC4400-brikker hvis du vil :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøp et 6600GT kort i alle fall ja. Det du har satt opp suger vel ikke til spill, men men det er heller ikke bra. Kjøp da heller X700XT, eventuelt høyere kort som f.eks 6800 når det er tilgjengelig.

Et annet alternativ, er å kjøpe et hovedkort med I865p brikkesettet, med LGA775 sokkel, men bruker vanlig DDR minne og AGP port. Da er det lettere å få tak i bra kort til en bra pris!

Selv har jeg et slikt kort (Abit AS8), og det funker knall! ;)

Lenke til kommentar

6600 GT er bedre enn 6600 ja ;)

 

EDIT: Mulig at det ikke er aktuelt å kjøpe et så dyrt skjermkort som dette, men måtte bare nevne det like vel. Dette kortet selges på NetShop.no og er på tilbud fram til mandag kl. 24.00. Førpris på dette kortet var såvidt jeg husker 4599 eller 4699kr. Dette er ATi's flaggskip og yter helt upåklagelig. I tillegg så finnes det på lager, så ventetiden blir minimal.

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...