Åsmund Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Mange mener det er bedre å lese, eller høre på radio isteden for å se på tv fordi hjernen selv lager de bildene som trengs. Jeg liker å se film bedre enn å lese og høre på radio, men jeg likte ikke lyden donald og de andre lagde på tv, fordi jeg hade lest blader før jeg så det på tv og innbilte meg mine egne lyder. Det er jo mange som leser bøker og missliker filmen, pga forandringer i filmen, men og pga filmen ikke stemmer med dine innbildninger,, eller assosiasjoner. Så tenkte jeg på dagens spill. Alt de tenker på er bra grafikk, men kan de lage like gode spill der grafikken får oss til å assosiere til å lage våre egne bilder isteden? Spill før i tiden var jo like artig som nå. jeg tenkte kanskje hjernene våre jobba mer da. Andre som har tanker om det?
Fløtepudding Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Vi blir bortskjemt. Jeg husker jeg spilte Duke Nukem3D i 96, og det var fantastisk.Nå er jeg vant til nesten foto-realisme, men blir sjelden mer involvert pga. det. Hvis jeg spiller Duke3D nå, vil jeg synes det er like morsomt, men ikke skummelt lenger. Det er selve spillet, interaktiviteten og variasjonen som fenger. Svært få spill har kommet noe lenger med det. Det blir sjelden bra siden det inngås kompromisser. I et godt action spill skal man kunne gjøre mye variert uten at det blir komplisert og stanser action'en. Å sitte å klikke på menyer som spretter opp er ikke bra. Det må kunne gjøres direkte, i sanntid. Da holdes spenningen oppe. (Med mindre det er en RPG, en annen type spill enn det jeg tenker på. )
Olle P Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jag håller med Åsmund. För min del är grafiken inte så viktig när jag bedömer ett spel, bara den är tillräckligt bra för att inte störa. /Olle
Cinemarxism Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Det finnes vel noen tekstbaserte spill som lar deg danne bilder selv i hodet. At alt dagens spilldesignere tenker på er grafikk tror jeg ikke er helt korrekt. Jeg tror og håper at flere har fått opp øynene og innsett at det er Gameplayet som gjør et spill bra eller visa versa, ikke grafikken. Slik føler iallfall jeg det. Når jeg spiller liker jeg iallfall å se hva som skjer fremfor å danne egne bilder. Jeg synes det skaper en bedre stemning i spill enn kun tekst (om det var det du tenkte på). Skal jeg danne bilder i hodet mitt foretrekker jeg å lese bøker. Er forøvrig ganske enig med Fløtepudding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå