Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo D1840 problemer, den stopper


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Fujitsu Siemens D1840 som jeg bytta Shuttlen min mot. Den virka greit, helt til den en dag begynte å stoppe helt

opp uten videre. Dette skjedde flere ganger, kun minutter etter jeg kom i windows. Tenkte at jeg skulle formatere den,

at det var feilen, og det så ut til å virke.. Helt til den frøys igjen. Når den stopper opp, må jeg skru den av, vente et

par minutter, for så å starte den opp igjen.

 

Skulle prøve å fyre den opp i sikkerhetsmodus, og da klikka den da valga kom etter jeg hadde trykket F8 :no:

 

Det som også var rart var det at jeg skulle kopiere over Quake 3.. Hadde det på en gammel cd. Og jeg har kobla

til et Creative 2+1 sett, og når jeg kopierte var det en liten pipe/knitrelyd i høytalerne, og den tonen blei

høyere og høyere helt til pc'en frøys igjen.

 

Trenger veldig hjelp, supporttlf ville ikke hjelpe meg siden 6mnd garantien min gikk ut for et par dager siden

:thumbdown:

Og jeg har ikke peiling i det hele tatt, og det er min stasjonære nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har noe med det å gjøre. Vet ikke hva som var innstallert av oppdateringer når kameraten min hadde pc'en, dvs før jeg formaterte den, men jeg har ikke innstallert noen oppdateringer etter jeg formaterte den.

 

EDIT: Holder på å innstallere noen oppdateringer nå.. får håpe det virker.. :ermm:

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar

Hva med å prøve å oppdatere driverne? Har du også installert virus program, kan være virus på cd du prøvde??

Å kjøre winupdate etter en install er viktig, installer alt som er viktig for systemet. Da tenker eg på drivere, sikkerhet.

 

 

nogard: Har sp2 på min, den funker meget bra.

Har en Fujitsu Siemens amilo A1630

Lenke til kommentar

Prøvde å oppdatere driverne, men fikk ikke tatt med alle siden den klikka.. dette var da den var nyformatert.. Det som også skjedde, var jo at den stoppa opp når jeg holdt på å innstallere windows, rettere sagt da den formaterte i windowssetupen, rett før den begynner å innstallere.. Jeg måtte da velge quick format, og da gikk det..

 

Men så begynte den å klikke i windows etterhvert :/

 

Skal få tatt backup av det jeg trenger nå, også prøver jeg en formatering igjen, og det første jeg skal da, er å få lagt inn alle windows updates, antivirus osv.. bare den ikke klikker..

Har liten tro på at det går, da jeg tror det har lite å si om jeg formaterer eller ikke, siden den klikker noen ganger før jeg kommer inn i windows..

 

Men prøver ihvertfall en formatering til før jeg sender den til rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...