Gå til innhold

Sony Vegas effekt-igjen...


Anbefalte innlegg

Et spørsmål i Sony Vegas 5

 

Helt til venstre(ca på midten) er det noe som heter Rate. Dersom denne er satt til 1 avspilles klippet normalt. Er den på feks 0,7 så vil filmen avspilles seint, og med seine dype stemmer - og dersom den er på 1,4 blir det smurfe-film

 

Sabla morsomt... :-)

 

Avspillinga i Vegas går altså greit med disse morsomme effektene, men åssen får man lagra dette??Har prøvd og prøvd, men får bare lagra det men normal Rate-og da er klippet plutselig ikke så morsomt lenger ...heh

 

Har prøvd noe som sto i en annen tråd her, bl.a med å høyreklikke-properties-playback rate - men da var det kun bilde som gikk seinere og ikke lyden

 

Det samme dersom jeg velger insert - video envelopes - event velocity, altså lyden blir ikke forandra tilsvarende som bilde...

 

:no:

 

Noen som kan hjelpe??

mvh Panna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til.

Husker ikke hundre 100% her hvordan, men FØR du endrer hastigheten på klippet må du høyreklikke på lydklippet.

Et av valgene nederst står normalt på "none". Sett dette på "classic" tror jeg det var.

Hak så av for Lock..... ett eller annet..

Er på jobb nå, men kan sjekke igjen når jeg kommer hjem.

 

Uansett så går det ivertfall an å gjøre det relativt enkelt. Men man må åpne for dette FØR man justerer hastigheten på klippet om man vil at lyden skal følge med.

Lenke til kommentar

OK..

 

Dette fant eg ut ved å prøva og feila MYE samt bruka help + manualen.. PUuuh

....

Høyreklikk på lydklippet

 

"Audio Event"

nederst på "Time strech/pitch shift"

Velg Method : Classic

Kryss ut "Pitch change" : Lock to strech

 

Klikk OK

 

Når du nå endrer hastigheten på videoklippet

vil hastigheten på lyden følge med.

 

For å endre videohastigheten kan du dra slutten av klippet fram og tilbake med musa samtidig som Ctrl knappen holdes nede.

Da justerer du hastigheten raskere eller saktere.

Evt. høyreklikke på videoklippet og velge Playbackrate.

 

En annen fantastisk ting. Hvis du vil variere hastigheten flere steder i videoklippet :

 

Høyreklikk på videoklippet:

Insert/remove envelope > velg "velocity"

Nå dukket det opp en grønn strek i videoklippet.

Dra denne opp eller ned for å øke/senke hastigheten på klippet.

Hvis du vil ha variasjon flere steder dobbelklikker du flere steder på den grønne streken for å lage brytningspunkter. Se nå hva som skjer når du drar opp den grønne streken en plass!!

Kuuult. Klippet kan gå raskt en plass, så sakte ned for så å gå raskt igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...