Gå til innhold

Noen som har montert vannkjøling på 6800 GT/ULTRA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dreden lurer på akkurat det han spør om; er det noen her som har klart å vannkjøle gf6800?

Poenget er at det er totalt tre stykker her på forumet som har sagt de har prøvd å vannkjøle gf6800 med AC aquagraFX 6800 men ingen av de har fått det til. Alle får bare svart skjerm.

Så det er ikke så lett tydeligvis.

 

edit:

NvNews sitt forum er det mange som har fått det til med Dangerden-blokken. Så da er det nok bare aqagraFX som ikke er så lett å hanskes med av en eller annen grunn.

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vannkjøler POV6800GT med Waterchill sin vgablokk.

Iom at skruene til vgablokken er 3mm og hullene på skjermkortet var 2mm, så måtte jeg gjøre hullene på skjermkortet større.

 

jeg brukte et lite elektronikkstjerneskrujern til å "borre" opp de 2mm hullene slik at de ble akkurat store nok til at 3mm skruene gikk gjennom.

Dette ble gjort med stor forsiktighet for ikke å ødelegge skjermkortet.

 

idle temp: 47-49, load temp: 57-60

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Som dere ser på egen tråd har jeg vannkjølt mitt Geforce 6800 gt. Jeg bestillte AC aquagraFX 6800 fra microplex. Jeg fjernet alt av vifter og kjøleribber fra kortet, men lot de tape-bitene som var festet til ram på skjermkortet sitte. Jeg monterte kjøleren med de fire skruene som ble brukt til feste av kjøleribbe på core, samt flere plastskruer som fulgte med kjøleblokka.

 

Dette funker fint og har nå en stabil temperatur på 30grader. Anbefaler denne blokka til alle som er drittlei av dualviftebråk :yes:

 

PS. Husk at strømkabelen fortsatt må settes i skjermkortet, dersom dette finnes (hehe)

Endret av Puno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...