Gå til innhold

Hva burde Vcore være på?


Dr.

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig bare på om noen kan hjelpe meg med overklokking av en AMD athlon 2600+ barton prosessor.

 

Det jeg lurer på er hvor mye jeg burde ha Vcore på når jeg har fsb'en på 185?

Har testet litt men ville bare kjkke litt om hva andre folk har erfart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med AMD 64 (newcastle) ? Hva er default vcore ?

1,5v

 

Athlon XP Barton har vel 1,65v som standard.

 

Prøv deg med standard 1,65v og øk FSB helt til det blir kræsj/PC starter ikke. Så setter du vcore opp litt. Innimellom bør du kjøre Prime95 Torture test f.eks, for å se hvor stabilt det er. Og så må du selvfølgelig hele tiden passe på minnet, hvis du kjører det synkront. Kombinasjon av høy FSB og stramme timings, kan få minnet til å stoppe overklokkingen. Så det er mye å passe på og sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Hva med AMD 64 (newcastle) ? Hva er default vcore ?

1,5v

 

Athlon XP Barton har vel 1,65v som standard.

 

Prøv deg med standard 1,65v og øk FSB helt til det blir kræsj/PC starter ikke. Så setter du vcore opp litt. Innimellom bør du kjøre Prime95 Torture test f.eks, for å se hvor stabilt det er. Og så må du selvfølgelig hele tiden passe på minnet, hvis du kjører det synkront. Kombinasjon av høy FSB og stramme timings, kan få minnet til å stoppe overklokkingen. Så det er mye å passe på og sette seg inn i.

min datamaskin vil ikke mer når jeg har cpu'en på 3440 MHz.. jeg har for tiden en Celeron ( :thumbdown: ), så jeg vil ha mest mulig ut av prosessoren.. Orginalt er den på 2600 MHz, så jeg har jo overklokket den en del allerede.. hva burde vcoren være på her, og holder luftkjøling?

Endret av *Titan*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...