Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 som bruker en maskin samtidig


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

For noen år siden så jeg et produkt som gjorde det mulig for to, eller flere, å dele en maskin samtidig. Det vil si, de kunne bruke en maskin, men hadde to skjermer, to tast./mus etc.

 

Jeg og fruen tenkte vi skulle dele min maskin på to for øyeblikket, siden studenter ikke har for romslig økonomi :(

 

Er det noen av dere der ute som aner hvordan man får til for to stykker å dele en maskin samtidig, med hvert sitt tast./mus og skjerm ?

 

mvh

Ilshenar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg har hørt at dette går ann i Windows sånn direkte. Alternativt går det ann å kjøre en tynn klient men da er man så vidt jeg vet avhenging av å kjøre et server os på hovedmaskinen. Men skal man begynne med tynn klient så er det vel like greit og kjøre to fullverdige maskine siden det ikke er på langt nær så komplisert. Arrester meg noen viss jeg er helt på jordet nå:)

Lenke til kommentar

Mener jeg las dette jeg også. Det var vist et U-landsprosjekt, der en maskin skulle deles på 2 eller flere. Man må nok da ha dobbelt opp av skjerm, mus og tastatur så klart, og også to skjermkort, eller et som støtter to skjermer. Mus og tastatur kan man koble så mangen man bare gidder, så lenge de bruker USB interface. Ellers går jeg ut fra at man må få tak i et eller annet program som gjør resten mulig.

 

Har du søkt på google etter noe sånt?

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar.

 

Søker for tiden på Google angående det som er nevnt.

 

Artikkelen hvor jeg leste det stod i et elle annet norsk tidsskrift/website. Det var en familie hvor alle delte ressursene til en maskin (de drev ikke med spilling/3D/photoshop/etc.).

 

mvh

Ilshenar

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Vell, et kjapt overslag over et eventuelt innkjøp førte til at planene ble lagt på is. Det lønner seg nesten ikke i forhold til et vanlig system (bærbar/stasjonær)

 

Kortet koster 230 dollar, med frakt, toll etc. kommer det for opp mot 2000 kroner før jeg får pakke det opp og installere det. I tillegg kommer 17 LCD, med tastatur/mus og frakt opp 4000 kroner. Totalt kommer hele greia på nærmere 6000 kroner før jeg er helt ferdig. Man får faktisk en helt ny pc med LCD for den prisen.

 

Så det blir nok til å ta noen ekstra jobber (eller appelere til foreldregenerasjonens ønske om at gode studiebetingelser er viktig;-) og legge på 3500 og få tak på en bærbar centrino celeron maskin. Raskere, mer fleksibelt og ikke veldig mye dyrere sett på hva man får for pengene.

 

Takk for mange gode svar og konstruktive tilbakemeldinger.

 

mvh

Ilshenar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...