Joar Viking Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hallo Folkens! Skal ha trådløst nettverk. Har 3 stasjonære og en bærbar maskin, og ADSL. Vil da ha alle på internett og i felles LAN for spilling. Noen som har anbefalinger til hva jeg burde handle? Takker for innspill! Joar Viking
FXDC Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Har nå en Asus WL500G som jeg er kjempefornøyd med . Kan anbefales . Prøvde D-Link først men det var bare trøbbel .
Joar Viking Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Okay. Hvor handlet du den? Og hvilken hastighet har du? Kunne tenke meg å få opp et 108 system, men det greier seg kanskje med 54Mb/s?
krister461 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg har en D-Link DWL-2100AP fra datakjeden og er strålende fornøyd... vh krister med 108 mbits! Endret 3. oktober 2004 av krister461
Joar Viking Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Høres bra ut! Hvilke nettverks kort bør man sette i maskinene, hva har du? Jeg leste litt om Asus, den fikk bra kritikk, bortsett fra litt små ting som web cam og skriverdrivere, men stort sett bra, men den er kun 54Mb/s....og man bør vel gå for 108Mb/s kanskje, tenker jo ikke på internett da selvfølgelig, men spill på internt nettverk.
krister461 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) jeg har et d-link DWL-G650 i lappisen min...(kjøpte ruter og kort i pakke til 1300,-)... på ruteren kan du koble til opp til fire maskiner med kabel...(blir gjerne litt dyrt om du skal ha trådløst kort i alle de stasjonære... om en eller to av de står langt unna ruteren kan du kjøpe f.eks. kjøpe et D-link DWL-G520-kort til de... d-link finner du forøvrig også på netshop og psdata... vh krister! edit: tror forøvrig 54mbits holder til spilling...er vel helst med filoverføring o.l. man trenger 108 mbits...selv spillte jeg en del med mitt forrige 11mbits-kort... Endret 3. oktober 2004 av krister461
AzureCloud Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har en D-Link DWL-2100AP fra datakjeden og er strålende fornøyd... Har tilsvarende. Fungerer greit. Litt tukkel med oppsett, men når den er oppe og kjøre har det vært null problemer.
Joar Viking Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Takker for tips! Du har rett i at jeg ikke trenger trådløst til alt. Kommer til å ha 2 maskiner i et rom, samme som ADSL er, en maskin i et annet rom, og bærbar i det tredje rommet. Så da skulle det holde med 2 trådløse maskiner i utgangspunktet. Da skal jeg ta D-linken og Asus500 og kikke litt på de, det er nok de to kandidatene det står imellom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå