Gå til innhold

Cool'n'Quiet vil ikke virke ordentlig

Anderssb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en A64 3000+ som jeg har aktivert CnQ på. Jeg har fulgt den guiden til punkt og prikke, men cpu'en går ikke lenger ned enn 1800mhz, mp 9x (2000mhz, mp 10x original). Noen som har noen gode råd?

(Jeg har avsluttet alle programmer som kjører i bakgrunnen så cpu'en ligger på 99% idle)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket hk har du, sjekka på produsentens hjemmisider at C&Q støttes fullt ut? Lasta ned bios oppdateringer?

Skrevet (endret)

Jeg har et MSI K8N Neo Platinum hovedkort. På MSI sine hjemmesider står det at det støtter CnQ. Jeg har ikke oppdatert til siste bios. Burde jeg det?

Endret av Anderssb
Skrevet
Det er aldri å forakte...

Ok, da prøver jeg det. Men bør jeg ha bios-filen på hd'en slik at hvis f.eks. floppyen skulle lese feil så blir ikke hele flashe-prosessen mislykket? Eller skal jeg ha den på floppy'en?

Skrevet (endret)

Bruk LiveUpdate 3...da kan du flashe fra windows, og slipper å kukke rundt med floppy og drit, selv om DOS kanskje er det sikreste da.

Har MSI K8N Neo Platinum selv, og her fungerer det tipp-topp, både før og etter bios oppgradering.

Endret av _StatuS_
Skrevet (endret)

HKet er bare designet for å bruke CnQ med 1 minnebrikke. Tror kanskje dette kan være problemet?

Endret av kim
Skrevet
HKet er bare designet for å bruke CnQ med 1 minnebrikke. Tror kanskje dette kan være problemet?

Jeg har bare en brikke på 512mb så jeg tror ikke det er det som er problemet...

Men må jeg resette cmos etter flashingen er ferdig, eller går det greit uten?

Skrevet

Hvor har du det fra .

Ikke hørt om at mengde ram påvirker Cool&Quiet .(skal egentlig være umulig også da c&q styrer cpu voltage og multiplier)

Skrevet

Hvor har du det fra .

Ikke hørt om at mengde ram påvirker Cool&Quiet .(skal egentlig være umulig også da c&q styrer cpu voltage og multiplier)

EPoX 8KDA3+/J støtter C&Q kun med èn minnebrikke installert, men har ikke hørt at det samme gjelder for dette kortet...

Skrevet
EPoX 8KDA3+/J støtter C&Q kun med èn minnebrikke installert, men har ikke hørt at det samme gjelder for dette kortet...

Hmm, så det er derfor det ikke vil fungere ordentlig på min maskin altså! :hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...