Torjus Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Jeg har Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire og på dette følger det med en vifte (Den hvite saken HELT til høyre) Det jeg lurer på er om jeg kan ta av denne? 95% sikker på at det er denne som er bråkemakeren i maskinen! Ellers har jeg 4 vifter i kabinettet... Jeg lurer også på om jeg kan ta av den abit viften rett over psu og? Erstatte den med en kjøleribbe? Håper på svar på de 2 spm mine! Endret 2. oktober 2004 av FuZzY^
Morten K Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg skal ikke si det med 100% sikkerhet,men siden du har såpass mange kabinettvifter kan du nok fjerne Otes kjølingen (den hvite saken).Når det gjelder chipsetviften,så kan du erstatte den med denne.
scream Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Har egentlig lurt på det samme , på mitt IC7 Max3! Er jo ingenting der som trenger kjøling , OTES er jo der kun for å bringe inn litt ekstra kjøling med tanke på overklokkerene......Selv om jeg ikke har fjernet det selv , er vel egentlig konklusjonen min at den ikke trengs..... Hvis noen har andre meninger , for all del kom med dem , for dette var bare ett tankespinn fra min side!
HEE Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire og på dette følger det med en vifte (Den hvite saken HELT til høyre) Det jeg lurer på er om jeg kan ta av denne? 95% sikker på at det er denne som er bråkemakeren i maskinen! Ellers har jeg 4 vifter i kabinettet... Jeg lurer også på om jeg kan ta av den abit viften rett over psu og? Erstatte den med en kjøleribbe? Håper på svar på de 2 spm mine! kan jo helt sikkert ta den av tror jeg.. men da mister du vel garantien skulle jeg tro..
Torjus Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Jeg SKAL overklokke om noen dager... Men jeg skjønner ikke hva den kjøler...
HEE Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg SKAL overklokke om noen dager... Men jeg skjønner ikke hva den kjøler... den kjøler kondensatorne som sitter ved siden av cpu socketen.. blant annent desse blir veldig varme tror den kjøler noe som heter mosfet og.. Da ville jeg ikke fjernet den... desse lever strøm til rund i hovedkortet og hadde vært kjekt med satabil strøm ? værtfall hvis du skal overklokke.. Endret 3. oktober 2004 av HEE
HEE Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hmm... så jeg må bare la det være? se her.. http://www.abit-usa.com/technology/otes.php
Torjus Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Hmm... så jeg må bare la det være? se her.. http://www.abit-usa.com/technology/otes.php Skjønner ingen ting nå
The Stig Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hmm... så jeg må bare la det være? se her.. http://www.abit-usa.com/technology/otes.php ??? Hva er det relavant med kjølingen til hovedkortet? Har samme hovedkort som deg, kommet på en annen "genial" ide: Last ned programet uGuru fra Abit, der følger det med et viftestyrings program. Der kan du stille på CPU fan, NB fan og OTES fan. Selv har jeg valgt enkelt nok, og skru av OTES vifta (med uGuru) hvis jeg kjører med ingen/lite klokk på maskinen. Mvh Stikk EDIT: Skrudde nettopp av alle kabinettviftene mine, for og så skru av OTES vifta. Var den som lagde mesteparten av støyen ja Endret 3. oktober 2004 av Stikk-kont@kten
HEE Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hmm... så jeg må bare la det være? se her.. http://www.abit-usa.com/technology/otes.php ??? Hva er det relavant med kjølingen til hovedkortet? Har samme hovedkort som deg, kommet på en annen "genial" ide: Last ned programet uGuru fra Abit, der følger det med et viftestyrings program. Der kan du stille på CPU fan, NB fan og OTES fan. Selv har jeg valgt enkelt nok, og skru av OTES vifta hvis jeg kjører med ingen/lite klokk på maskinen. Mvh Stikk EDIT: Skrudde nettopp av alle kabinettviftene mine, for og så skru av OTES vifta. Var den som lagde mesteparten av støyen ja fordi der står det hva den gjør... selv om det er et skjermkort basseres det på det samme.. OTES Cooling System In the interests of cooling and performance, OTES has been redesigned to cool the hottest part of a motherboard: the PWM power regulation mosfets and capacitors.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå