Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

gammelt modem uten støtte for mmx


Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som vil ha sin gamle pentium 133 mhz på nettet,kjøpte ett modem på elkjøp.det gikk ikke fordi prossessoren ikke hadde mmx.

fikk tak i ett eksternt moden koblet til com porten,men hadde problemer med å finne drivere.

er det noen som vet råd??

det sto ikke noe på utsiden annet enn k 56 flex data/fax/voyse modem,på bikkesettet står det rockvell.på printplata står det fcc id h52pt-3012.

er det kansje noen som har ett internt og selg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 22:44, prinsen skrev:

Jeg har en mor som vil ha sin gamle pentium 133 mhz på nettet,kjøpte ett modem på elkjøp.det gikk ikke fordi prossessoren ikke hadde mmx.

fikk tak i ett eksternt moden koblet til com porten,men hadde problemer med å finne drivere.

er det noen som vet råd??

det sto ikke noe på utsiden annet enn k 56 flex data/fax/voyse modem,på bikkesettet står det rockvell.på printplata står det fcc id h52pt-3012.

er det kansje noen som har ett internt og selg??


hei,har hatt en 133 selv uten mmx,virket fint den,så hvordan vet du at den må ha mmx.

Kjetil

Lenke til kommentar

kjøpte topcom internt og fikk hele tiden beskjed om at det ikke var mmx og derfor ikke kunne fortsette innstallasjonen.jeg vet jo at det finnes drøssevis med gamle 133 mhx maskiner med interne modem.men hvor får jeg tak på ett? det går ikke med de nye.det sa også en på datatec (bruktbutikk i tønsberg.han hadde ikke så gamle modem.jeg har innstallert drøssevis av interne modemer.men denne eksterne dritten her begynner å gå meg på nervene.er det noen som klarer å finne driver til fcc id h52pt-3012??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 23:49, prinsen skrev:

kjøpte topcom internt og fikk hele tiden beskjed om at det ikke var mmx og derfor ikke kunne fortsette innstallasjonen.jeg vet jo at det finnes drøssevis med gamle 133 mhx maskiner med interne modem.men hvor får jeg tak på ett? det går ikke med de nye.det sa også en på datatec (bruktbutikk i tønsberg.han hadde ikke så gamle modem.jeg har innstallert drøssevis av interne modemer.men denne eksterne dritten her begynner å gå meg på nervene.er det noen som klarer å finne driver til fcc id h52pt-3012??


du kan se om du kan finne drivere her http://www.driverguide.com/

Kjetil

Lenke til kommentar

Vil anbefalle et eksternt modem. Hvis hun har windows 98 er det bare å installere det som et standard 56,6k modem. Hvis det ikke fungerer kan du prøve å legge det inn som et 33,6 modem.

 

Det er mange av de interne modemene som det står at du trenger mmx for å få til å fungere.

 

her er forresten en side med drivere for modemet ditt (ifølge fcc-id'en din), tok meg 1 min å finne...

 

http://www.puretek.com.tw/e-version/download.htm

 

[ Denne Melding var redigert av: bludern på 2002-05-14 00:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...