Gå til innhold

A7N8X-E Deluxe som ønsker seg ny RAM :)


mabbutt

Anbefalte innlegg

Tjena!

 

Jeg ønsker å kjøpe meg nytt minne, da det jeg har nå er for tregt for både meg og det hk'et jeg nå har kjøpt meg.

 

Jeg vet at mitt hovedkort har doble minnekanaler, og at jeg derfor bør kjøre parvis. Derfor er jeg innstilt på å kjøpe 2x512 MB PC3200.

 

Det jeg lager en tråd for, er å kanskje få vite om noen typer RAM samarbeider bedre med mitt hovedkort, enn andre. Jeg fant nemlig en tråd her inne for en stund siden, hvor det var en type minne fra en eller annen produsent som kranglet med hk'et. Dette vil jeg jo da gjerne unngå, men så finner jeg selvfølgelig ikke tråden igjen..

 

Er det noe minne som fungerer bedre i spann med mitt hk enn andre? Isåfall mottas svar med stor takk.

 

PS: Ønsker å holde totalsummen på ca 1500,- +/-.

 

mvh,

Geir

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samma hovedkort som deg, kjøpte meg nettopp nytt minne, 1024 mb (2x512) OCZ PC3200 premier dual channel kit eller no. Var ukens tilbud på netshop forrige uke, kosta 1450,- da vet ikke hva det koster nå men dette minnet fungerer knirkefritt og løfta ytelsen på maskina mi betraktelig. Fra før hadde jeg Corsair Twinx512LL (2x256) og dette fungerte også bra. OCZ eller Corsair er nok bra uansett hva du velger fra disse.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Sjekk ut denne url'en:

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7...-d/overview.htm

 

Hva skal dette bety? Hovedkortet kan umulig være SÅ sært??

 

A7N8X-E Deluxe DDR400 Qualified Vendor List

The following table lists the PC3200-DDR400 memory modules that have been

tested and qualified for use with this motherboard. Make sure to use only the

tested and qualified DDR400 DIMMs listed below.

 

Men jeg stoler på deg, Omnikron. Funker det på ditt, så funker det vel jaggu på mitt og ;)

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...