Gå til innhold

Kan jeg klokke min prescott 3.0 mer en 3.6GHz


ds.nitram

Anbefalte innlegg

Jeg har en prescott 3.0GHz på et asus p4c800 med OCZ 512MB-kit Dual Channel Gold m/Enhanced Latency rev. 2. og luftkjøling.

 

 

Når jeg klokker over 3.6GHz så vil ikke en gang PC`en bote, mens på 3.6 så er alt stabilt.

I DMI explorer`n på asus probe står det max speed 3600 på prosessoren.

Vil det da si at jeg ikke har mulighet til å klokke mer? :cry:

eller er det bare jeg som er dårlig til å klokke? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har du "tuklet" litt med VCore da?

Det må du nok dersom du har tenkt å tøye grensene litt...

Og det kan godt være at den CPU'n du har nå ikke er istand til å kjøre så mye høyere enn 3.6 uten *høy* ( = "farlig") VCore.. og vannkjøling.

Generelt sagt.. vil det lønne seg å kjøpe en rimelig (lav MP) CPU i en gitt serie.. og så klokke denne til max.. f.eks. fra 2.4 til 3.6..

 

PS.

Minnet ditt bør jo greit klare den klokkingen du prøver på.. 20% + skulle jo gi DDR480 isf. DDR400.

En annen ting er jo at HK har begrensinger på hva de klarer av klokking.. Ditt HK bør vel helt greit fikse en 20% økning av FSB..

Lenke til kommentar

klokk litt av gangen og se.

 

Bare klokk til du føler det blir ustabilt med standard Vcore. Da setter du opp Vcore et hakk og prøver litt videre til det igjen blir ustabilt. Da kan du prøve å sette Vcore enda et hakk høyere og prøve enda litt videre... Men hver forsiktig. for kraftig spenning er ikke bra.

 

men jeg tviler idet heletatt på om du klarer å nå 3,6 med en Prescott med vanlig luftkjøling.. Disse prosessorene blir jo fort ufattelig varme.

 

men prøv. mulig du får det til..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...