Gå til innhold

Blåskjerm, minne problem?


MedStud

Anbefalte innlegg

hallai! jo, jeg har kjøpt meg en rekke nye deler. Blant annet HK som er Asus K8N-E Deluxe og CPU AMD64 3000+... Har bare skiftet ut de to delene. Da jeg skrudde på maskina gitt alt som det skulle, helt til jeg skal laste inn windows. da kommer spm om safety mod eller vanlig. uansett, da jeg trykker på en av dem, så begynner maskin å jobbe, hvor på den blinker (blåskjerm) og den restarter. Har lest litt om de der minnene. mitt minne står da ikke på listen. Det er da såkalt "unknown" minne, som ble av merket Twinmos 512 PC2700... Har to stk, og det skjer med begge to uavhengig av hverandre, og har prøvd forskjellige slots?...

 

Så er problemet her mest sannsynlig RAMen (som funker på andre hk), eller kan det også være HK? MÅ nesten ha det i orden til helgen da det er ByLAN:)

 

 

Beklager, har posta denne to plasser, men følte at i kategori "ny pc" ikke helt var riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme hovedkort, og jeg HADDE twinmos 2x512mb pc3200. jeg hadde masse problemer med reboot\heng\blåskjerm. så jeg sendte tilbake minnet og fikk nytt minnet, (corsair, isteden for twinmos) og nå funker pcen feil fritt. jeg prøvde meg fram i ca 1 mnd med utskifting av hardware og reinstallering av software men ingenting ble bedre.. helt til jeg fikk den nye rammen da. :) kanskje litt klønete forklart. jeg kjørte også ett par minnet test programmer. blandt annet memtest86 og memory diagnostic program som microsoft har. ingen feil ble funnet på den gamle rammen min (twinmos)

 

men problemet ditt kan være hardware conflict. hadde jeg vært deg så hadde jeg bytta minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...