Gå til innhold

Mac PowerBook 12"


senstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sitter og sikler paa en Mac PowerBook 12" paa apple.com/no. Denne kan faas med eller uten SuperDrive. Noen som vet hva det er? Finner det ikke paa nettsidene til apple... :no:

 

Hvilken nettbutikk vil dere anbefale naar det kommer til apple produkter? Jeg er student...

 

Og: Er AirPort noe man bruker for aa sette opp et traadløst nettverk, eller maa man ha det for aa bruke et traadløst nettverk?

 

Blir mer og mer overbevist om at en Mac PowerBook 12" er det rette for meg etter aa ha lest diverse traader her inne...! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Sitter og sikler paa en Mac PowerBook 12" paa apple.com/no. Denne kan faas med eller uten SuperDrive. Noen som vet hva det er? Finner det ikke paa nettsidene til apple...  :no:

 

Hvilken nettbutikk vil dere anbefale naar det kommer til apple produkter? Jeg er student...

 

Og: Er AirPort noe man bruker for aa sette opp et traadløst nettverk, eller maa man ha det for aa bruke et traadløst nettverk?

 

Blir mer og mer overbevist om at en Mac PowerBook 12" er det rette for meg etter aa ha lest diverse traader her inne...! :yes:

Superdrive betyr at den også brenner og spiller DVD !

 

Airport er et intigrert nettverkskort...og i tillegg så kan du kjøpe airport basestasjon...(funker forresten like godt med en annen basestasjon )

 

Skriver dette på en PB 17 "......,og Mac kan absolutt anbefales på det varmeste....

 

Mener at apple.no er den baste plassem å handle....,hvis du da tilfeldigvis ikke bor i nærheten av en eplebutikk....Oslo,Bergen etc.

 

Ta deg en tur innom www.mac1.no/forum

 

Der finnes det veldig mange råd og anbefalinger !

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Superdrive betyr at den også brenner og spiller DVD !

En trenger ikke å ha superdrive for å kunne spille av DVDer, eneste tillegget en får med Superdrive er mulighet til å brenne DVDer. 12" Powerbook er definitivt noe jeg vil anbefale, regn med å måtte putte inn litt ekstra RAM i forhold til standardkonfigurasjonen (ikke kjøp det fra applestore, prisen der er rundt regnet det dobbelte av hva komplett, netshop etc tar), og du får en knallgod laptop.

 

Edit: glemte å nevne at Applestore har en egen studentbutikk, med egne priser (mener å huske at standardkonfigurasjonen på 12" PB koster ca 13800,- med studentrabatt), om du ikke har funnet denne, kan det være en god idè å gjøre det.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
Basestasjonene fra Apple skal ikke være noe bra, da de sliter på WPA-kryptering og andre småting.

Vil peke til forbrukerrapporten som for et par måneder siden testa trådløse baser og apple sin AirPort Extreme base kom best ut, milevis framfor de andre.

 

Har selv AirPort Extreme basestasjon, og den er å anbefale på det aller varmeste, da jeg har brukt den på LAN-party med 128-bits kryptering, og alle mine PC-venner klarte og kople seg til uten større problemer...

Lenke til kommentar
Basestasjonene fra Apple skal ikke være noe bra, da de sliter på WPA-kryptering og andre småting.

Vil peke til forbrukerrapporten som for et par måneder siden testa trådløse baser og apple sin AirPort Extreme base kom best ut, milevis framfor de andre.

 

Har selv AirPort Extreme basestasjon, og den er å anbefale på det aller varmeste, da jeg har brukt den på LAN-party med 128-bits kryptering, og alle mine PC-venner klarte og kople seg til uten større problemer...

Den var best i Dagbladets test også :p

 

Jeg kikket også på PB 12", men kjøper heller en iMac G5 da jeg allerede har en iBook g3

 

Må nesten leggge til at Mac eier!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...