Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger et PCMCIA nettverkskort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med PCMCIA, mener du et produkt som ikke er PC-CARD?  Uansett, prøv dette søket.

PC-Card er PCMCIA, mer nøyaktig et PC-Card et PCMCIA type II kort, så hvis man skal ha et PCMCIA nettverkskort, vil det kunne være ett PC-Card kort. Men det er greit å være obs på at folk bruker PC-Card om alle slags PCMCIA kort i blant...

 

Når det gjelder første innlegget, jo det finnes PCMCIA nettverkskort for kablet nett, De har noen på Komplett ser jeg.

Lenke til kommentar
PC-Card er PCMCIA, mer nøyaktig et PC-Card et PCMCIA type II kort, så hvis man skal ha et PCMCIA nettverkskort, vil det kunne være ett PC-Card kort. Men det er greit å være obs på at folk bruker PC-Card om alle slags PCMCIA kort i blant...

Tull, kanskje du burde sjekke kilden først? Jeg var riktig nok litt upresis, og burde ha skrevet "Med PCMCIA, mener du et produkt som ikke er 32-bit PC-CARD". Men å sette likhetstegn mellom PCMCIA og Type II-kort er bare tull. Det er faktisk korrekt å kalle alle kort PC-Card, med oppdeling i 16-bit (PCMCIA ver. 1 og 2) og 32-bit (CardBus).

 

Siden jeg har brukt denne teknologien fra begynnelsen av, så skiller jeg mellom kort som kan brukes i eldre maskiner da kortene kun ble kalt PCMCIA (dvs. 16-bit versjonen av PC-Card), før PC-Card-standarden ble etablert. Derav spørsmålet til trådstarter. Dette fordi eldre dokumentasjon kun nevner PCMCIA, og å snakke om 16-bit og 32-bit PC-Card kan virke forvirrende. Mange eldre maskiner kan ikke bruke 32-bit (CardBus) PC-Card.

 

Type I, II og III har med den fysiske tykkelsen på kortet å gjøre. Tykkelsen er 3.3, 5.0, and 10.5 millimeter for henholdsvis Type I, Type II, and Type III. Sjekk link to ovenfor.

Lenke til kommentar
Tull, kanskje du burde sjekke kilden først? Jeg var riktig nok litt upresis, og burde ha skrevet "Med PCMCIA, mener du et produkt som ikke er 32-bit PC-CARD". Men å sette likhetstegn mellom PCMCIA og Type II-kort er bare tull. Det er faktisk korrekt å kalle alle kort PC-Card, med oppdeling i 16-bit (PCMCIA ver. 1 og 2) og 32-bit (CardBus).

 

Siden jeg har brukt denne teknologien fra begynnelsen av, så skiller jeg mellom kort som kan brukes i eldre maskiner da kortene kun ble kalt PCMCIA (dvs. 16-bit versjonen av PC-Card), før PC-Card-standarden ble etablert. Derav spørsmålet til trådstarter. Dette fordi eldre dokumentasjon kun nevner PCMCIA, og å snakke om 16-bit og 32-bit PC-Card kan virke forvirrende. Mange eldre maskiner kan ikke bruke 32-bit (CardBus) PC-Card.

 

Type I, II og III har med den fysiske tykkelsen på kortet å gjøre. Tykkelsen er 3.3, 5.0, and 10.5 millimeter for henholdsvis Type I, Type II, and Type III. Sjekk link to ovenfor.

Jeg beklager, ser ut til at jeg husket feil...

Lenke til kommentar

Hmmm.... nå ble jeg litt forviret, trodde det bare fantes en standard (PCMCIA). Men etter å ha lest postene og kilden din tror jeg at jeg forstår. Det må være et type 2 kabel nettverks pc card, er ikke sikker på om pc'n kan bruke cardbus. Det er foresten en litt over 2 år gamel Fujitsu Siemens Amilo.

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Hvis ikke Pcen din er mer enn 2 år gammel så er jeg helt sikker på at den kan bruke 32 Bit Pccard. Vi har der jeg jobber 5 år gamle PII pcer som kan lese denne korttypen.

 

Et eksempel på slikt kort som vi har brukt er dette:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=118678

 

Eller denne:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120253

 

Hvis du mot formodning skulle ha en USBport til overs så er denne både liten og hendig:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135416

 

Hilsen Kristian :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...