Gå til innhold

Asus A7N8x-E Deluxe problemer :|


ostehøvel

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer helt siden jeg fikk dette kortet, det skjer bare når jeg spiller spill og med mindre krevende spill tar det lenger tid, det som skjer er att skjermen blir svart og pc'en stopper heilt opp slik at jeg må restarte. (Noen ganger kommer Vpu Recover feilmelding)

 

Har prøvd å:

Bytte cpu som var skada, samme problem enda

Bytte den j***** vifta i radeon kortet som døde, samme problem enda

Ta ut rammen, samme prob

Sende kortet til reperasjon hos komplett to ganger, de fant ingen feil så det er noe av min hardware det er no galt med.

 

Mine specs:

 

PSU: Q-tec 400W (vet den suger!! kan dette vere årsaken til problemet?)

RAM: 2x 256 mb TwinMos 2700

1x 512 mb TwinMos 3200

SKJERMKORT: ATI Saphire 9600 PRO Atlantis (Fireblade Edition)

CPU: AMD Athlon XP 2000+ 1.6 ghZ

CPU FAN: Thermaltake 13 Volcano ( denne er diger! men kjøler ike så bra)

HDD: 1x Maxtor 80 GB

1x Western Digital 120 GB

MB: Asus A7N8X-E Deluxe

 

Noen som kan hjelpe meg? :cry:

Endret av hans33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Q-tec PSU'en er nok for dårlig for dette hovedkortet. For at kortet skal være stabilt, er det viktig med et hovedkort som er sterk på 12V. Det kan man trygt si at Q-tec 400W PSU ikke er.

Det at du benytter forskjellige typer minnebrikker er i seg selv et potensiale for ustabilitet. Loddebolten har et par gode momenter her.

Forøvrig så har jeg samme hovedkort selv, og jeg er ganske fornøyd med det (se min profil på AMD-maskin). Det er et av de beste hk for Socket A

Lenke til kommentar
Prøv nå i første omgang å skru av VPU Recovery i ATI kontroll panelet. Hvis det er dette som er problemet så kan jeg love deg at du er langt fra den eneste som dette ikke virker for.

Jeg har VPU Recover på, og jeg får ingen problemer. Tvert imot er VPU Recover et hendig verktøy hvis et spill skulle kræsje.

Jeg sa ingenting om hva du gjør. Det jeg sa at mange har problemer med VPU Recovery, særskilt på PowerColor og Connect3D kort.

 

Det er massevis av innlegg her på forumet om personer som har problemer med dette. Fant selv ut at begge mine kort funker greit med en gang jeg skrur av dette.

Lenke til kommentar
NEI og Nei og fy og fy. :no:

 

Komplett burde sjekket såpass til å  beskjed om at a7n8x-e deluxe ikke aksepterer twinmos brikker.Dette var en ting datakjeden informerte meg om da jeg kjøpte mitt kort. Bytt til corsair , eller last ned liste over compatible minnemoduler fra www.asus.com.tw

Akkurat som hellandes kjøpte jeg dette hovedkortet på datakjeden (nesten komplett), og jeg fikk klar beskjed om at jeg IKKE skulle benytte TwinMOS-brikker. De rådet meg sterkt til å benytte Corsair-brikker (de har ikke OCZ). Rart hvis ikke komplett sier det samme.

 

Edit: jeg bruker nå Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB og dette fungerer helt perfekt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg sa ingenting om hva du gjør. Det jeg sa at mange har problemer med VPU Recovery, særskilt på PowerColor og Connect3D kort.

Greit nok det. Kan det ha noe med at siden jeg har rene ATI-kort (9700 Pro og X800 Pro) så opplever jeg ingen problemer?

Det tror jeg du har helt rett i, men innlegget mitt var ment som ett forslag til trådstarter om å prøve enkle ting som andre også har problemer med før han begynner å bytte ut hardware.

 

hellandes: jeg har aldri før hørt om SocketA/nForce2 chipset som har problemer med TwinMos minne, derimot var første generasjon KT800 for Socket 754 ganske kresne på TwinMos. Har du noen linker eller lignende som bekrefter akkurat dette? Bare litt nysgjerrig så jeg ikke risikere å anbefale feil minnetyper når folk spør om råd.

Lenke til kommentar
Jeg sa ingenting om hva du gjør. Det jeg sa at mange har problemer med VPU Recovery, særskilt på PowerColor og Connect3D kort.

Greit nok det. Kan det ha noe med at siden jeg har rene ATI-kort (9700 Pro og X800 Pro) så opplever jeg ingen problemer?

Det tror jeg du har helt rett i, men innlegget mitt var ment som ett forslag til trådstarter om å prøve enkle ting som andre også har problemer med før han begynner å bytte ut hardware.

 

hellandes: jeg har aldri før hørt om SocketA/nForce2 chipset som har problemer med TwinMos minne, derimot var første generasjon KT800 for Socket 754 ganske kresne på TwinMos. Har du noen linker eller lignende som bekrefter akkurat dette? Bare litt nysgjerrig så jeg ikke risikere å anbefale feil minnetyper når folk spør om råd.

Nei , a7n8x-e deluxe er det eneste jeg kjenner tilmed denne inkompatibiliteten for twinmos.

 

Mine 2x256 og 2x512 Twinmos brikker har alltid vært stabile på a7n8x-deluxe v2.0 , a7n8x-vm400. Også testet på andre kort uten problemer. :)

 

Det er jo ulikhet i måten fsb/ram frekvensen settes. Pwr supplykretsen for ram er kansje berørt , det er i alle fall fjernet en 14 pin so-ic fra a7n8x-e ( 35z3drj-hc74).Denne bruker a7n8x-dx-2.0 kansje som et pll clock buffer for syncronisering/justering av ramfrekvens for på en eller annen måte , som twinmos er avhengig fsb/ram-sync kansje???.... på alvorlig tynn is ...... :whistle:

 

Andre kort, har også minneinkompatibiliteter , Abit nf7s.2.0 eks.

 

Det enkleste rådet er å laste ned produsentens liste over anbefalte moduler for det respektive kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...