Gå til innhold

Include-navigasjon inn i en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter anbefalning fra et tidligere emne har jeg begynt å bruke dette scriptet til navigasjon på siden min (ligger naturligvis i index.php på www.jklweb.net:

<?php
if(empty($_GET["moduler"]) AND empty($_GET["fil"])){
include("main.php");
} elseif(!empty($_GET["module"]) AND !isset($_GET["fil"])){
if(is_dir("moduler/".$_GET["moduler"]) AND file_exists("modules/".$_GET["moduler"]."/index.php")){
include("moduler/".$_GET["moduler"]."/index.php");
} else {
include("404.php");
}
} elseif(!empty($_GET["moduler"]) AND !empty($_GET["fil"])){
if(is_dir("moduler/".$_GET["moduler"]) AND file_exists("moduler/".$_GET["moduler"]."/".$_GET["file"].".php")){
include("modules/".$_GET["moduler"]."/".$_GET["file"].".php");
} else {
include("404.php");
}
} else {
include("404.php");
}
?>

På siden /moduler/tutorialer/index.php har jeg et sted der jeg vil ha enda en include, og der har jeg lagt inn denne koden:

<?php
if(empty($_GET["subcat"]) AND empty($_GET["subtut"])){
include("tutmain.php");
} elseif(!empty($_GET["subcat"]) AND !isset($_GET["subtut"])){
if(is_dir("subcat/".$_GET["subcat"]) AND file_exists("subcat/".$_GET["subcat"]."/index.php")){
include("subcat/".$_GET["subcat"]."/index.php");
} else {
include("404.php");
}
} elseif(!empty($_GET["subcat"]) AND !empty($_GET["subtut"])){
if(is_dir("subcat/".$_GET["subcat"]) AND file_exists("subcat/".$_GET["subcat"]."/".$_GET["subtut"].".php")){
include("subcat/".$_GET["subcat"]."/".$_GET["subtut"].".php");
} else {
include("tut404.php");
}
} else {
include("tut404.php");
}
?>

Denne siden befinner seg her: http://www.jklweb.net/?moduler=tutorialer

Jeg prøver da å få opp sida FAQ, som ligger her: moduler/tutorialer/subcat/faq/index.php

ved hjelp av denne adressen: http://www.jklweb.net/?moduler=tutorialer&subcat=faq

Tanken bak det hele var å kunne få flere en to includer (index.php?moduler=enside&fil=enannenside). Kanskje finnes det andre metoder å gjøre dette på og.

Jeg har skjønt såpass at noe har jeg gjort feil, men hva? Er noob..

Endret av brainbug90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koden min jo :)

Jeg kan se at du har skrevet $_GET["moduler"] feil en gang i det første scriptet ditt, og skrevet $_GET["module"] isteden, burde fikses.

Virker som om det er det som utgjør feilen.

Skrevet
Koden min jo :)

Jeg kan se at du har skrevet $_GET["moduler"] feil en gang i det første scriptet ditt, og skrevet $_GET["module"] isteden, burde fikses.

Virker som om det er det som utgjør feilen.

Det er nok bare en skrivefeil her.. For alt annet funker fint.. Bare ta en titt på http://www.jklweb.net/?moduler=om&fil=fakta f.eks.. Jeg har bare oversatt koden.

module - moduler

file - fil

Så det er vel ikke der problemet ligger.. Men en brilliant kode! Så lenge jeg bare kunne ha greid å fått flere include'er :p

Skrevet

Det skal jo egentlig funke, det eneste som kan ødelegge det må være skrivefeil i scriptet. Og dem er det egentlig en del av i det første scriptet du postet.

funker det hvis du bare bruker ?moduler=mappe og?

Skrevet (endret)

Jada! Funker helt fint..

Kan du forklare enkelt hvordan prinsippet er når det gjelder å lage flere sub-include'er me dette scriptet?

Haster litt.. Har testa ganske mye, men får det aldri til. En detaljert forklaring hadde hjulpet MYE..!

Endret av brainbug90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...