Gå til innhold

TES: Virus Alert Wilderness 2/Morrowind with ships

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trojanere er ikke noe moro og det er blitt litt mer spennende enn jeg liker dette med nedlasting av plugins til Morrowind.

Her er noe jeg har klippt ut fra GamersRoam i dag,

JayProgrammer : The Wilderness 2 mod available on Euro-RPG has set off my antivirus, saying the sound pigsqueal.wav in that mod contains the Win32: Trojano-284 virus.

Scanning the exe file after downloading didn't detect anything, but after installing this mod to a separate directory other than my Morrowind folder, scanning the Data Files folder containing the mod's files revealed the virus.

Her er et klipp fra det offisielle Elder Scrolls forumet fra forrige uke om den virusbefengte mod'en Morrowind With Ships. Viruset herjer brultalt med maskina di og blir aktivt i det du installerer mod'en :

"Mahatma_Dandee (QUOTE(proletarian1871 @ Sep 21 2004, 09:22 AM)

Just thought I should post this just in case. My AV caught it, during download.

Source: C:\Documents and Settings\*****\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\GZK76ZIN\Morrowind_With_Ships_Install[1].jpg

Click for more information about this virus : Bloodhound.Packed)

I reconfirm. Virus is there!. My Norton is fighting it now."

Hadde ikke gjort noe om folk slutta med infisering av mods, men noen kjeder seg veldig mye og synes visst dette er kult. Sykt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh! Virus i en wav-fil? :p Her er noe muffens. Det er sannsynligvis bare en liten del av wav-filen som er identisk med et virus, og MøkkaNorton™ slår til. Bruk NOD32, og du slipper slike kjedelige episoder.

Skrevet

Kan jo bytte ut grisehyl wav'en med noe annet hvis en vil sikre seg, jeg ville tro noen strofer fra en opera ville gjort seg :p .

Ellers er det greit om proffe modskapere som Puma Man kunne renset maskina si for "skitt" :roll: Det er min mening.

Skrevet

Det er ikke virus! Virus kan i utgangspunktet ikke gjemme seg i wav-filer. Det er i såfall dårlig kodete avspillere med bugs som sørger for at eksekverbar kode som finnes inni wav-filene blir kjørt.

Jeg tipper at han utvikleren (om han har antivirus) bruker NOD32, eller et annet bedre program enn Norton.

Skrevet
Eh! Virus i en wav-fil? :p Her er noe muffens. Det er sannsynligvis bare en liten del av wav-filen som er identisk med et virus, og MøkkaNorton™ slår til. Bruk NOD32, og du slipper slike kjedelige episoder.

Bloodhound.Packed er Symantecs beskrivelse av fileinnhold som kan være et virus, men som ikke er bekreftet at er det. Det er altså en algoritme som sjekker filene og varsler når noe minner om virus.

Heuristiske søk vil nødvendigvis gi falske alarmer. Personlig har jeg ikke vært mye plaget av det. Men jeg husker en Windows 2000 oppgradering som inneholdt en uskyldig fil som sparket igang slike rapporter. Sikkert flere enn meg som svettet litt den gangen... ;)

Symantec antivirus products exclusively use the virus name Bloodhound.Packed when a potentially unknown virus is found using Symantec Bloodhound technology. Bloodhound technology consists of heuristic algorithms used to detect unknown viruses. The actual file detected under Bloodhound.Packed is likely to be infected with a new, packed, 32-bit Windows virus.

Bloodhound.Packed is detected only in Portable Executable (PE) files. Bloodhound.Packed can detect any threat within a packed file.

...twfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...