Gå til innhold

lyd på line out..?


Anbefalte innlegg

jeg prøver å se film på tven fra pcen, og har koblet en svhs-kabel fra skjermkortet til tven. har koblet anlegget til speaker-utgangen på pcen, men da får jeg en fantastisk irriterende summelyd hele tiden. mener man kan gå rundt dette ved å bruke line out-utgangen, men det kommer ikke noe lyd ut der..! hva gjør jeg?

 

mine data:

abit nf7 hovedkort

ac97 kodek

pc r9800pro 128

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, kabelen er dyttet helt inn. den er koblet inn på line in-inngangen på anlegget.

og det verste: nei, ingen av delene er jordet. det eneste jeg har å stille med dersom det skulle skje noe, er pcens psu sitt integrerte overspenningsvern..! :wow:

men jeg tenkte mer i retning av om det er noen programmer jeg kan bruke til avansert styring av dette..? mener jeg hadde et program der man kunne stille equalizer på all lyd ut, og stille på hva som skulle gå ut fra spdif-utgangen og greier.. tror det bare het noe sånt som "ac97 control panel", men jeg finner ikke noe slikt.. tips?

Lenke til kommentar
og det verste: nei, ingen av delene er jordet. det eneste jeg har å stille med dersom det skulle skje noe, er pcens psu sitt integrerte overspenningsvern..! :wow:

Du er rå som tør dette assa!!!

 

Neida.. hehe har hverken jorda pcn eller anlegget her. Fungerer som bare det.

 

Men dårlig jording kan forårsake lydproblemer, buzzing osv..

Lenke til kommentar
Men dårlig jording kan forårsake lydproblemer, buzzing osv..

ja, klar over det.. men det er så rart at jeg ikke får noe som helst ut på line out-utgangen.. finnes det ikke noe program for å stille dette? som sagt, hadde et slikt program før, tror det var i en programpakke som fulgte med i en gammel pc jeg hadde, men jeg har ikke programmene.. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...