Gå til innhold

ny pc, windows installeres ikke, HD feil?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget min første pc og heldigvis startet den opp på første forsøk.

Alt så ut til å gå helt fint, gikk inn og stilte inn BIOS settingene. Så skulle jeg innstallere Windows 98SE. Etter mye fikling frem og tilbake fikk jeg endelig cden til å starte. harddisken ble formatert (dette er en helt ny harddisk). Så kom det frem en installasjons veiviser eller noe slikt. Men derfra skjerte det seg; fikk denne feilmeldingen:

 

"Melding SU0013

 

Kan ikke opprette filer på oppstartstasjonen. Windows 98 kan derfor ikke installeres.

 

Hvis du bruker HPFS eller NTFS, må du opprette en MS-DOS oppstartsstasjon.

LANtastic server og SuperStor-komprimering må deaktiveres før installasjonen. Se install.txt på installasjonsdiskett 1 eller Windows 98-CD-ROMen for nærmere informasjon"

 

 

Hva betyr alt dette?

Jeg trodde alle harddisker var partisjonert osv. når man kjøpte dem. Harddisken jeg har er WD 80GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av grønn_på_data
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win 98 cden virket ikkje..så no har eg bestillt xp fullversjon...2200kr rett i lommen på microsoft...for den lille cden :thumbdown:

Neppe noe piratkopiering her i gården...

 

(eg e Grønn_På_Data men klarer ikke å logge på, glemt passord men kan ikke opprette nytt for kontoen min er visst nok foreldet. :cry: så eg opprettet en ny )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...