Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger noen gode råd ang D-link DI-604

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ADSL fra telenor og da må jeg bruke passord og brukernavn for å koble meg opp på internett.

Jeg har 2 maskiner som jeg skal bruke og deler linja opp med overnevnte router,men hvordan gjør jeg dette?

Håper noen kan hjelpe meg på vei slik at jeg kan få dette til,har skjønt at jeg må få "tilgang" til routeren for så å legge inn de opplysningene, og det er her det bråstopper for meg.

Så er det noen som har noen gode råd så er jeg klar for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Hvis jeg forstår deg rett, så må du gå inn i setup'en til routeren din. Via nettleser og skrive: 192.168.0.1

Brukernavn: admin

passord: *er blankt hvis du ikke har valgt noe annet....

Så går du inn på WAN og velger PPPoE (tror jeg) og legger inn brukernavn og passord...

Håper dette hjelper!

F

Endret av Fredriao
Skrevet

har prøvd å skrive det inn i nettleseren,men det skjer ingenting,kommer ingen veier.

er det noen andre muligheter for å komme inn i setup på routeren?

Kobler kabel fra modem inn i router og kabel fra router inn i pc,åpner eksplorer og skriver inn http://192.168.0.1,har også bare brukt tallene og ingen verdens ting skjer,hva gjør jeg galt? :no:

Skrevet (endret)

Vel, du har koblet deg til en av de fire LAN kontaktene går jeg ut i fra?

Ok, det som kan være feil er IP adressen på maskinen din, Jeg vet ikke om denne saken har DHCP som standard, men bare for sikkerhets skyld, gå inn på egneskaper for nettverkskortet ditt, velg TCP/IP, trykk egenskaper og velg at du vil bruke fast IP adresse, legg inn for eksempel

IP adr. 192.168.0.2

Nettmaske 255.255.255.0

Def. GW 192.168.0.1

Etter du har OKet dialogene kan du prøve å skrive inn http://192.168.0.1 i nettleseren igjen...

Endret av TrAI
Skrevet
har prøvd å skrive det inn i nettleseren,men det skjer ingenting,kommer ingen veier.

Sjekk at nettleseren din ikker er satt opp med Online sine proxyservere, du kommer ikke inn på lokaladresser når det er satt opp slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...