Gå til innhold

1U Rack hardware [Hjelp]


Haii

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en 1U rack. Dette er første gang jeg bygger en rackkabinett. Så lurer på:

1. Hvilken type socket A hovedkort skal jeg kjøpe? (grunnen jeg velger socket A er fordi jeg har en AMD Athlon XP 2400+ som står tilovers).

Jeg vil helst ha en Hovedkort med innebygd nettverkskort(1gbit)

2. Trenger jeg Vifter?

3. Hvilken PSU skal jeg kjøpe?

4. Noe mer jeg bør ha? (CDrom, Hardisk, RAM, Diskettstasjon, kabler har jeg av før).

 

PS: skal kjøpe Lian Li rackkabinett, 1U

Ja jeg har hørt at det er dårlig luftstrøm i 1U kabinett. Men jeg liker å ha en minst mulig rack kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i grunnen velge deg det hovedkortet du ønsker, men husk at dimensjonene på kortet må passe i kabinettet. Til en server anbefaler jeg ikke å bruke onboard ethernettkort da servere sender/mottar en del data over nett. Kjøp et server-kort. Disse belaster ikke resten av systemet like mye som et tradisjonelt ethernett-kort.

Vifter? Selvfølgelig. ALLE PCer burde ha vifter. En server som skal ha høy oppetid bør ha rikelig med kjøling. Husk at god kjøling kan føre til at komponenter i PCen lever lengre og arbeider mer stabilt.

De fleste 1U kabinetter som selges leveres vel med PSU. Denne kan du fint bruke. Husk at du ikke kan bruke en vanlig PSU i et slikt kabinett på grunn av plassmangel. Det samme gjelder CPU-vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...