Gå til innhold

ITBUTIKKEN- følger ikke angrefristloven


Anbefalte innlegg

HALLOS

Jeg har handlet minnekort hos itbutikken og brukte angrefristen på 14 dager. Fikk da igjen KUN hva varen kostet og ikke frakt og omkostn. ved kjøpet. Det står helt klart i angrefristloven at kjøper som gjør seg bruk av angrefristloven skal få dekket varekostnaden pluss frakt og omkostn. ved kjøpet. Mens tilbakesending av varen må dekkes av kjøper.

I Itbutikkens egne lev.bet. står det at de kun dekker varekostnaden og ikke frakt og omkostn når kunden bruker angrefristloven. Dette går jo MOT norsk angrfristlov. Har sendt et par mail til de angående dette de bare skriver korte mail om at de kun dekker hva varen kostet.

 

Har tatt kontakt med Forbrukerrådet i Oslo og de er helt enig at dette er feil praksis.

 

Noen andre som har samme erfaring??? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kostnadene man har hatt når man kjøpte varen. Dvs. frakten og andre omkostn. som du betaler når du får tilsendt varene.
Stemmer det Hebb.

I samme paragraf er det nevnt indirekte at selgeren skal bære kostnadene ved forsendelse.

 

Spørsmålet blir da om itbutikken vedkjenner seg norsk Forbrukerkjøpslov?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...