Gå til innhold

Problem med formatering i XP på gammel maskin


Nopoint

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en 200GB Seagate disk til min gamle PIII 500.

Problemet er at når jeg starter opp i bios viser den at den kun er på 6GB.

Da jeg starter opp maskinen i XP (har 2 disker, en 60GB med XP), og den største disken (200GB) står som master på IDE2 finner den disken. Jeg formaterte disken og alt så ut til å fungere. På HK kan jeg kun koble en disk til hver IDE, men jeg har en ektra kontakt til CDROM. Da jeg kobler til cdrom'en må jeg sette den

største disken på IDE2 som SLAVE (CS fungerer ikke). Den vil forsatt ikke finne

den i BIOS. Da jeg så starter opp XP tar det lang tid. Når jeg så kommer inn klarte jeg tilslutt og finne 200GB disken, Men jeg måtte montere den på nytt i "disc management" som "basic". Jeg satte den som drive F og starter formatering. Mot slutten av formateringen får jeg så opp feilmelding "unable to format end of disc". Noen som vet hva som kan gjøre dette?. Når det gjelder maskinen er det en eldre Piii 500, av type Compaq Deskpro (..tror jeg).

 

Fint om noe kunne gitt meg en forklaring og evt en løsning på dette. Når det gjelder oppdatering av BIOS, regner jeg med at dette sikkert er umulig å finne, med tanke på at maskinen begynner å dra på åra.

Klarer jeg ikke å løse problemet blir alternativet å sette opp maskinen uten cd-rom. og begge diskene på hver sin IDE som Master.

 

BTW.. jeg har en Compaq Deskpro PD1010 (en liten Kontor PC)

 

-NoP0int-

 

#Edit: Lagt til PC modell

Endret av Nopoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...