Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lurte litt på wlan, hvor kraftig signal er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, vi har ngt adsl.

Jeg skal dele internett med pappa og resten av familien (to maskiner).

Fra der som routeren står er det ett lite stykke inn til rommet mitt, rommet mitt er i samme etasje. Visst jeg kjøper meg WLAN vil signalet da nå helt fint inn på rommet mitt, er avhenging av stabilt og godt signal, jeg spiller mye online.

Routeren står litt gjemt, vil dette gjøre sånn at signalet blir svekket mye eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signalet vil nok være godt nok på den avstanden vil jeg tro.

Men min erfaring er at onlinespilling ikke vil fungere like bra med trådløst nettverk som det gjør med fast. Kan godt hende dette ikke gjelder alle, men jeg har hørt at trådløse nettverket vil miste noen pakker iblandt og pingen vil ikke være så lav som du kanskje skulle ønske den var.

Dersom jeg hadde hatt mulighet til å legge en kabel til routeren vår eller hatt maskinen rett ved routeren hadde jeg ikke kjørt trådløst..

Men så skal det også sies at jeg ikke har den beste trådløse routeren på markedet da. Er en D-Link614+ (tror det var det den heter). Den fungerte mye mer stabilt etter noe firmwareoppdatering though, men føler ikke at det alltid er 100% til å stole på..

(snakker ut i fra en egen erfaring her og det er som sagt ikke sikkert at det gjelder for hele populasjonen) :)

Skrevet

har samme router som deg kenny, routeren min er to meter overnfor meg, tre meter bort... likevel hender det at laptopen mister signal når hånden min lener seg på kanten... anbefaler ikke trådløst til spilling... desverre!

Skrevet

Anbefaler å satse på router/ap som ikke nylig er kommet på markedet, men gode modeller som har blitt testet ut en stund. Videre bør du gå for en enhet med wds-støtte, noe som kan berge dagen hvis dekningen ikke blir god nok. Da kan du sette opp en enhet til som fungerer som et rele, og forsterker signalet videre. Selv sitter jeg med en Asus WL500g samt en Asus WL300g, begge er stabile og har bra med funksjoner. 500-enheten har vært et års tid på markedet og har fått masse oppdateringer bl.a. i firmware i forhold til de første som kom på markedet.

Skrevet
Men min erfaring er at onlinespilling ikke vil fungere like bra med trådløst nettverk som det gjør med fast.

Det stemmer ikke. Har du ett godt signal med trådløst, så merker du ikke forskjellen. Sitter på trådløst, og forskjellen på pingen mellom trådløst og med kabel er ca 1-2 ms. OG det er ikke noe pakketap. Grunnen til at det kan oppleves pauser av og til, er at windows søker etter andre nettverk (trådløst) med jevne mellomrom. Hvis man slår av denne funksjonen så er det ingen pauser eller lag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...