Gå til innhold

Dårlig (kornete) bildekvalitet i Studio 9


Anbefalte innlegg

Har overført film fra digitalt kamera (SONY TRV-33) til PC med Pinnacle Studio 9.

Har prøvt både i DV og MPEG kvalitet, men kvaliteten på filmen er dårlig når jeg kjører den på skjermen. Det er veldig kornete. Har også brent den på DVD med samme resultat.

Oppdaterte med Studio 9.1.2 Patch i går og regnet med (håpet) at dette skulle løse problemet, men resultatet var like dårlig. Frustrerende!

 

Er det noen som har en anelse om hva som kan være grunnen til dette?

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pinnacle er vel ikke det beste du kan bruke tror jeg. Men uansett, hvis du har tatt opp filmen med "slow" effekt, slik at du får mer på en kasett så blir kvaliteten tragisk dårlig. Da får du store streker og "sår" i filmen.

Prøv å kjør vanlig windows avi, uncompressed eller noe. Mpeg blir ikke bra samme hvor mye du prøver, men DV skulle blitt ok. Jeg kjører DV her og det blir brukbart. Det eneste jeg slet med i første var hvem av de 100 codecene jeg har i adobe som fungerte best.

 

Hvis du har noe så du kan ta opp med 1V,2V og 3V er det greit å bruke. (husker ikke om det var 3V eller V3) en av veiene i vertfall

Lenke til kommentar

allle dvdene som jeg brente etter å ha overført fra videokamera igjennom pinacle moviebox dv 9 har blitt elendig kvalitet på!HAR TATT OPP CA 15 VIDEOKASETTER TIL DVD ALLE BLE ELENDIGE I FORHOLD TIL ORGINALEN. NÅR DET KOM PÅ DVD BLE BILDET HAKKETE OG FULL AV STØY/SNØ OSV ER MEGET SKUFFET ETTER Å HA REDIGERT OG TATT OPP 12 DVDER!HVA ER GALT?

Lenke til kommentar

Hvis du har tatt opp fra vhs så har det veldig mye å si. Jeg har ikke så veldig god greie på opptak fra VHS, men det kommer vel en god del ann på spilleren osv. Tror også det kan ha mye med tvkortet/Videoredigerings kortet å gjøre. Jeg tok opp en film fra vhs en gang og inn på pc'n og det ble bare støy. Men det kommer også helt ann på hva slags codec du bruker, bruker du uncompressed AVI syntes støyet MYE mer enn hvis du hadde kjørt på SVCD for eksempel. I noen programmer kan du fjerne en god del av støyet ved å kjøre et filter..

 

men uansett, hvorfor spørr du om et spørsmål på en topic som ikke hadde noe med dette å gjøre? sett opp en ny topic neste gang, litt lettere å finne frem og svare på ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke Studio 9 sin feil hvis det er opptaket som er for dårlig. Det kan du sjekke hvis du spiller av fra kameraet direkte til en TV.

 

Dårlige opptak skyldes oftest dårlig lys. Men jeg trodde Sony var relativt gode på støydemping i dårlig lys.

 

Ved opptak fra VHS eller lignende, er det en fordel at signalet er så støyfritt som mulig. Bruk helst en videospiller med Time Base Corrector.

Lenke til kommentar

Begynner å få en mistanke om at det er noe galt med PC`en min.

På Studio 9 ligger det inne en demo film. Når jeg kjører denne og maksimere den på skjermen min er også dette veldig dårlig kvalitet på.

Så det har ikke noe med overføringen fra kamera til PC å gjøre at kvaliteten blir dårlig.

Lenke til kommentar
Hvem lager det?? Kjøpte Studio 9 igår, men ikke fått tid til å teste det enda. Bør jeg bytte det?? Hvor mye koster Liquid Edition?

Liquid Edition blir laget av Pinnacle. Kan enkelt bli forklart som storebroren til Studio - men er egentlig så mye mer enn det. En kan 'oppgradere' fra Studio, så du kan med andre ord kjøpe Liquid Edition til redusert pris ettersom du allerede har Studio. Når det gjelder priser tror jeg det er lurt å ta kontakt med en av forhandlerne, f.eks. VideoUtstyr Norge.

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...