Gå til innhold

3 stk sony kompakt-kamera, hviket skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe kamera gjennom hjemme-pc ordningen på jobb.

 

Dessverre var det kun 3 kompakte modeller å velge mellom, nemlig DSC-T3, DSC-V3 og DSC-P150.

 

V3 synes jeg blir litt stort, det ser iallefall sånn ut. T3 er jeg usikker på om billedkvaliteten holder mål på, og det samme med P150.

 

Jeg lurer på om dere kan gi meg noen råd om hva som er det beste kjøpet? Har ingen andre å velge mellom...

 

Hva ville dere valgt?

 

Sånn som det ligger ann nå så har jeg mest lyst på T3, da jeg syns det ser utrolig bra ut, og jeg vil være rimelig alene om å ha det kameraet :whistle:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett V3 tidligere, men jeg maa si det saa UTROLIG lekkert ut!

 

Naah: baade V3 og P150 har 7 megapiksler, men kun 1/1,8" CCD, akkurat som 5-megapikselkameraene de bygger videre paa (V1 & P100).

 

Naar CCD-brikken er like stor, men har flere megapiksler, vil det i praksis si mer opploesning, men lavere lysfoelsomhet (som ofte foerer til mere stoey). Det vil igjen si at det er bedre utendoerskamera enn innendoerskamera.

 

Naar det gjelder T3, saa har det kameraet en 1/2,4" CCD, og vil gi enda daarligere bilder enn de to andre.

 

Men: hva i HELVETE er det du skriver om T3?

 

Sånn som det ligger ann nå så har jeg mest lyst på T3, da jeg syns det ser utrolig bra ut, og jeg vil være rimelig alene om å ha det kameraet.

 

Du kjoeper da FAEN ikke et kamera utfra aassen det ser ut?! Dersom du hadde skrevet "jeg maa ha et saa lite kamera" hadde jeg akseptert det. Men ikke at du vil ha det bare for aa bli en "eksklusiv mann". Da tror jeg du blir en ganske trist mann i og med at produsentene poeser ut nye kameraer til alle aarstider. Og du raskt ikke er eksklusiv lengre.

 

Jeg har P100 selv, og det er lite nok til det aller meste, men jeg synes av og til at bildekvaliteten er litt for daarlig (oftest ikke bedre enn soesteren min sitt Canon IXUS V3 med 3 megapiksler). Men det er 100 ganger raskere, og det er bra.

 

Jeg tror det beste kameraet ut av de tre du nevner for deg er P150, i hvert fall om du bryr deg om bildekvalitet overhodet. Jeg tror ikke T3 tar daarlige bilder, men jeg tror det tar FOR daarlige bilder, slik som T1 gjorde.

 

Unnskyld om jeg var litt krass, men jeg kan ikke finne meg i at folk skriver slikt som dette:

Sånn som det ligger ann nå så har jeg mest lyst på T3, da jeg syns det ser utrolig bra ut, og jeg vil være rimelig alene om å ha det kameraet

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hæhæ..ja der ble jeg svar skyldig.

 

Er enig i det, bildekvalitet burde være det viktigste. Så P150 er jo greit..men trodde faktisk at T3 og P150 ville ha tilnærmet lik billedkvalitet. Men stemmer ikke det, så er det nok P150 jeg velger.

 

V3 både ser og høres bra ut, det er bare ikke et kamera som passer mitt behov, og blir da den lille tanken for klumpete.

Lenke til kommentar

ja jeg maa be om unnskyldning igjen... jeg skriver vanligvis ikke slikt... var litt troett :) ser naa at det var veldig slemt. lar posten staa slik den er bare saa jeg husker hvordan det gaar naar jeg blir sur :)

 

fint du fant et kamera du likte da. om det funker som et p100 med 7 megapiksler, saa er du garantert 100% fornoeyd, det kan jeg gaa god for!

Lenke til kommentar

Jeg hadde satsa på V3, det kameraet ser jo helt deilig ut da! masse godis. har sånn laser hologram AF greie som gjør det til et kamera som skal virke bra i mørke situasjoner. MEN, det kommer ikke før om en 3 uker eller noe, og jeg har ikke sett noen fullstendige tester enda, så det er jo bare ren gjetning... uheldigvis. Men hvis du vil ha noe lommebart, så må det vel bli p150.. ikke vet jeg...

 

Jeg vil også ha et kamera, og jeg vil ha det snart. Jeg venter til photokina på tirsdag og bestemmer meg etter det. uff.

Lenke til kommentar

håper dere for guds skyld kjøpte tv'n for og bruke den som en tv?

 

er forsåvidt ok som pc skjerm også.. men må bruke den som en "vanlig" lcd monitor.. dvs. ha den på skrivebordet... 23" WS er fremdeles for lite å ha hengendes på veggen og sitte i go' sofan og surfe. ta heller to 21" :D

 

Selv så fikk jeg bare lov å ta en 19" av dama selv om to fristet..

 

btw: har det gått noen ryker ang leveringstid??? håper for guds skyld at det ikke kommer til å ta like lang tid som med PB chroma saken.... tipper ca 1mnd (ja. jeg er evig optimist) men frykter ca 2... eller som jeg sier til kunder når jeg mangler en ting.. kommer før jul en gang. :w00t:

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...