inSain Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Hei! Jeg har en 61giga IBM hardisk som jeg bruker til main hardisk/systemdisk. Jeg har nylig lagt inn en 100giga samsung, men uansett hva jeg gjør får jeg bare 31.4giga ut av den. Har prøvt å stappe in en xp cd å "lage til/slette" en partisjon der, men det har ikke funka. Har og sett at det ikke går and å lage noe ny eller endre partisjonen i datamaskinbehandling heller. Kan det ver noe med at hovedkortet ikke støtter så store hardisker? eller at IDE kabelen er gammel ? eller? wtffffffffff ? Håper noen kan hjelpe meg.
P-in-P Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Du har helt sikkert satt jumperen bakpå HDDen feil! Se oppå HDDen eller på hjemmesiden til Samsung hvor den skal stå
inSain Skrevet 21. september 2004 Forfatter Skrevet 21. september 2004 nei, ene står på master og den andre står på slave. Men kan trippel skjekke
KusaRS Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Jeg er ikke helt sikker på hva du gjorde når du sa du prøvde å legge til og slette partisjoner, men av egen erfaring vet jeg at xp's eget partisjoneringsprogram som er kjørbart i DOS, skal kunne partisjonere store disker uten problemer. Men du må hvertfall velge at programmet skal aktivere støtte for det når du starter programmet opp. I dette programmet, (F-disk trur jeg det heter ) så skal du kunne angi størrelser på partisjoner, enten ved å oppgi det i prosent eller tall. Hvis ikke dette funker ville jeg ha hatt noen til å se litt nærmere på den disken. Men det med slave\master-jumper bakpå HDD'en har ingenting med dette å gjøre...
inSain Skrevet 21. september 2004 Forfatter Skrevet 21. september 2004 ok, skjekka litt grundigere på jumperen bakpå, og fann ut at det var der feilen var. Hardisken hadde nemlig en egen jumper setting på "32gigabyte limit"... å jumperen sto på slave @ 32giga limited. For vanlig master/slave etc måtte jeg bare ta ut jumperen, siden det var den rette "jumper instillingen" får å få maksimalt ut av Hardisken. Stor takk til P-in-P! hadde sikkert grubla på det utrolig lenge uten din hjelp, thanks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå