Gå til innhold

er spoolsv.exe et virus?


Fiskebob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virus trenger ikkje ta cpu kraft som du merker i Task Manger ect. har hatt virus selv og sleit med og finne ut hvilken fil det var som VAR viruset... kom fram til at viruset hadde lagdt seg inn i winlogon som aldrig jeg har sett i mitt liv har kommet over 1% cpu... ;)

 

(SÅ viss du har virus som restarter pc'n din... se etter "restart" i winlogon.exe... (opne i notepad):D )

Lenke til kommentar
har problemer med å skrive ut på printer'n min. hver gang så forsvinner alle dokumentene i skrive køen og i oppgavebehandlingen står det spoolsv.exe og den tar opptil 50% cpu! hva er dette for nOE?

 

spoolsv.exe er Print+Fax Spooler - produsent Microsoft

Ligger vel i C - Windows - System32 (mappen)

 

Du kan prøve :

 

1. Sjekke kontrollpanel - skrivere om det er noen skrivere har skrivejobber i kø.

Eventuelt prøve og fjerne skriver for så legge den til på nytt ,

 

2. Oppdatere driver til skriver.

 

3. Fjerne skriver m - software (i rett rekkefølge) - slå av maskin og start på nytt , for så innstallere skriver-software på nytt.

 

4. MS Office har en Image Writer som bruker spoolsv.exe , så du kan sjekke om det blir bedre ved å stoppe alt av MS Office kjørende applikasjoner og printe ut litt tekst fra notisblokk.

 

( valgfri rekkefølge ;-)

 

Videre hvis intet ovenfor fungerer, så er det faktisk mulig at det er et virus-orm som har lagt sin elsk på spoolsv.exe , skann da filen med flest mulige virusscannere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...