Jump to content
Sign in to follow this  
UnePune

Tiscali adsl - ustabli siste uka?

Recommended Posts

Hei,

Jeg har 1024/256 adsl fra Tiscali. Har også IpTelefoni og boligalarm - de siste i siste uka har boligalarmen av og til "klaget" på ingen telefon forbindelse. Har da samtidig sett at modemet blinker (husker ikke merket på dette). Mener derfor at det ikke ligger på "telefoni" siden.

 

Har også 2 kolleger her på sørlandet med ustabil Tiscali linje (kun i det siste). Noen flere som har samme problemer eller som har noen info fra Tiscali?

 

 

Er jo liten vits å maile/ringe Tiscali- mye raskere å får svar her på forumet enn å prøve å kontakte Tiscali support...

Share this post


Link to post

Trodde jeg var den eneste :roll: min linje på 704/128 har også vært rar. Har hatt lav fps i cs og til tider svært treg nedlastning. Hvis noen finner ut av noe, så ta d gjerne opp i forum

Share this post


Link to post

Trodde Tiscali var hiv på hue og ræva ut av landet og at Telenor hadde overtatt nå...Hater Tiscali no så inni hampen...Missunner ikke dere som sitter der og sliter med dem...Har vært der sjøl i 4 mnd og det var vel ikke 1 dag uten noe krøll...De fikk ikke ett øre av meg de mnd og heller ikke noe når jeg brøt kontrakten...Kontaktet TV2 hjelper deg og da trakk de plutselig alle krav mot meg...

 

Kvitt dere med de amatørene, jo forterer jo bedre....

Edited by Znoken

Share this post


Link to post

Tiscali 1024 / 256 i tromsø

 

Dem leverer 100- 300 kbps , FANTASTISK !

 

Ikke si at jeg må sjekke ditt og datt først, Det er Tiscali som er problemet ! Alltid dem

Edited by Spillegal:)

Share this post


Link to post

Om du sliter med at ADSL din detter ned (dvs linja lampen på modemet blinker) så er det ikke et landsdekkende problem fra din ISP. Verste fall er det hele nabolaget (uansett ISP)

Det er rett og slett din kobbertråden inn til huset ditt som ikke klarer å holde et konstant signal på det frekvensområde din ADSL kjører på. Har du alarm hjemme og du ikke har hatt en telemontør når ADSL ble satt opp foreslår jeg at du ringer en. (Uansett hvor teknisk riktig du mener du gjorde det) Klager alramen din og blinker ADSL modemet har det med telefonlinjen din å gjøre, da denne deler samme signal. Kan ringe 145 og få dem til å måle at alt er i orden.

Når det gjelder hastighetsproblemer med folk som har en isp som benytter PPPoE så vil linja bli brutt om den ikke opererer på riktig hastighet. For mennesker med en PPPoE ISP vil hastighet problem skyldes noe intern. (Full chache på router, virus/spyware som spruter fra pcen din ut og bruker opp båndbredden din) Men dette er ikke alltid, kan være problemer din ISP har med trafikk belastning internt.

PPPoA så kan hastighetsproblemet ligge i dårlig kobber da denne er satt til å renegotiate hastigheter om kvaliteten på linjeføringen blir dårlig. Men igjen, sjekk internt først

 

Og FPS din og internett leverandøren din har ingenting med hverandre å gjøre.

Men pingen og chocken din derimot kan det. ugg CS :nei:

 

Ble et lengre innlegg men jeg er lei av å se at folk som misforstår teknologien.

Men nå kommer nok bare 3 - 4 mennesker til å lese dette. :hrm:

 

EDIT LEif

Edited by bearcarlsen

Share this post


Link to post

bearcarlsen: Joda, det stemmer sikkert i noen tilfeller, men i mitt tilfelle klarte aldri Tiscali å levere i nærheten av 1024/256 som jeg hadde bestilt. Har ingen problemer med hastighet nå, og vi har både 2 MB SDSL og 3000/512 ADSL fra Catch i huset.

Share this post


Link to post

Har og Tiscali Ringte kundestøtten angående problemer med oppsett i Outlook Ekspress, fikk bare opp feilmelding om at den ikke fant mailserveren, og der var det ingen som hadde peiling, eller kunne hjelpe meg. Linja er vært stabil, men det er vel litt forskjellig hvor du bor. Jeg bor litt utfor stavanger

Share this post


Link to post

Har Telenor tatt over Tiscali? Hva er siste nytt? Må sørge for å finne meg en annen ISP, skal ikke ha noenting med Telenor å gjøre, dårlige erfaringer med dem.

 

Ellers veldig fornøyd med linjen fra Tiscali, har 2048/256 og får den hastigheten jeg betaler for og vel så det. Detter ut et sekund eller to et par ganger i uken men det gjør ingenting for min del.

 

Bor i Tromsø.

Share this post


Link to post

Nei , som sagt så sier jeg ikke at det gjelder alle tilfeller, men de fleste, de aller aller fleste og jeg aner ikke om tiscali bruker pppoe eller pppoa.

Når det gjelder folk som har et seriøst hastighets problem så ligger nok dette på om ISP din har reservert nok båndbredde til sine kunder fra sentralen og ut. Tviler ikke på om tiscali har spart på kronene her :p

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...