Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt Raid 5 6/8P kontroller?


kRYTEC

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor det er mulig å få kjøpt en raid 5 SATA kontroller med 6 eller 8 porter, som er PCI eller PCI-E.

Kontrolleren jeg egentlig kunne tenkt med var Tekram SIR-808X, men finner ingen som selger denne, verken i norge eller utlandet. Takram svarer heller ikke på e-mail om hvor den er å få kjøpt. Mulig noen vet om noen andre alternativer?

Endret av kRYTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PCI-X kan altså brukes i PCI slutter uten noen videre problemer?

Ja, de kan brukes i PCI spor, men du får ikke utnyttet båndbredden til PCI-X (selvsagt) og PCI har jo en begrensning på 133MB/s, noe som er litt dumt når et RAID 5 oppsett med SATA disker gjerne yter over dette (jeg hater flaskehalser ;-) ).

 

Arcade

Lenke til kommentar
The 64-bit PCI-X architecture supports transfer rates above 1 gigabyte per second, and operates up to 133MHz. In addition, it is backwards compatible with the existing standard PCI bus. The bandwidth provided by PCI-X makes the RocketRAID 1820A an ideal solution for industry standard servers running enterprise applications.

Saksa frå Highpoint si webside..

Ja, me får håpe den er bakoverkompatibel, for eg skal ha ein i maskina mi, og der er bet berre PCI og AGP... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...