Gå til innhold

STORT Problem med hovedkort (MSI K7T Turbo)


Anbefalte innlegg

OK, jeg har et virkelig stort problem her.

Det jeg gjorde var følgende:

Jeg tok av Alpha PAL 8045'en min, for å ha på litt kjølepasta på CPU'en. Jeg sølte ikke noe kjølepasta ut over de andre komponentene mine, det eneste som ikke traff rett på kjernen, havnet ikke på Lx-broene.

Jeg setter på kjøleren (med en vifte selvsagt, en Papst 79m³) for å prøve å starte PC'en.

 

Jeg har aldri opplevd at et hovedkort har vært dødt, så jeg antar at min situasjon ikke er en definisjon på dette. Det som skjedde var at jeg ikke fikk opp BIOS på skjermen, men Diagnostic LED'ene på hovedkortet blinket seg fram en stund før de haltet.

Her er de forskjellige D-LED'ene jeg fikk:

[*] 0000 - CPU skadet, eller feilmontert (fikk meg til å frike ut, inntil jeg så de neste og bare ble forvirret)

[*] 0100 - Feil med RAM (prøvde å fjerne en minnebrikke, fjernet alt minnet, likevel samme meldingen)

[*] 0110 - Info om CPU skal komme opp på skjermen (men ingenting kom opp på skjermen...)

 

Hjelp! Hva skal jeg gjøre? Alle råd tas imot med stor takk.

 

_________________

AMD Atletisk Tordenfugl 1.4 GHz :grin:

MSI K7T Turbo (MSI-6330 v3.00)

640 MB SDRAM PC133(128+512) :smile:

Abit Siluro GeForce2MX 32MB SDRAM :smile:

IBM Deskstar 40 GB IDE 7200RPM

Sony 8x4x32x :smile:

Alpha PAL 8045T m/

Papst 80mm/79m³/37dB

+ Zalman Silent Fan 80mm/20dB

 

[ Denne Melding var redigert av: Ramboy på 2002-05-10 18:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sjekke opp dette. Men hvor langt kan D-LED'en gå, hvis CPU-kjernen er ødelagt?

 

Hvis jeg hadde kortsluttet hk'et, ville ingenting virket da, eller kunne bare deler av hk'et funke?

 

Er det noen lette måter å¨se om kjernen er skadet?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Ramboy på 2002-05-11 17:07 ]

Lenke til kommentar

TVPR kan du ikke prøve å være LITT saklig i det minste da.. selv om DU har hatt problemer med MSI-kort trenger det ikke bety at de er dritt fordi.

selv har jeg aldri hatt problemer med MSI kort (eller noen andre for den saks skyld) og jeg tror heller det kommer av brukerens inkompetanse!

Lenke til kommentar

Ramboy: Hvis kjernen på CPUen hadde vært skadd/knust, så ville lysa på DLED bare lyst rødt...

Man kan se om kjernen er knust ved å ta frem en lupe å studere kjerna. Det skal ganske mye press til for å knuse en AMD kjerne, DERSOM ribba blir satt rett på!

 

Jeg hadde samme hovedkort en gang og fikk samme problem. Feilen var at CPU var for varm, da jeg klemte kjøle ribba hardere fast på CPU funka det (ikke stabilt men det jeg kom inn i BIOS...)

Lenke til kommentar

fikk samme feil jeg også en gang, på mitt msi kt266 pro-ru2. da bytta jeg prosessor og fikk feil med ram, jeg bytta ram brikker og da kom cpu feilen igjen.. så ga jeg bare **** og lot pc'en stå i 2 dager... så monterte jeg på cpu og ram som jeg brukte før.. og da starta den plutselig..

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet feilen. Jeg klarer ikke å se om kjernen er knust, men jeg tror det kan ha skjedd da jeg festet PAL 8045. En skrue hadde jeg glemt (ikke lagt merke til) å sette på fjæringen. Jeg tror dette må være problemet.

 

Jeg trodde at AMD CPU'er ble så fort varme at de uten god nok kontakt til kjøleribbe, ville de bare "brenne" opp.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det samme en gang med en alpha 8045 resultatet hos meg var at det ene hjørnet hadde blitt litt chippet måtte av med all kjølepasta for å se det. Men det var nok til at den funket nå og da men de fleste ganger døde den. Jeg fikk også de samme dled signalene. Måtte bare kjøpe ny ***** komplett bytter ikke spnt noe.

Lenke til kommentar

Må bare forsvare litt her.. MSI er konge!

 

Skulle jo ikke tro at du hadde kortslutta hovedkortet, med mindre skuer er montert feil. Kanskje det har fått press, eller kanskje CPU er svidd? Har du prøvd og resete bios eller ta brikketest for og se om HK`et virker?

 

Får 1800+ CPU så jeg.. Da ordner det seg nok. Er nok noe kluss med CPU`n...:wink:

Lenke til kommentar

Registrert:

2001-12-31

 

Meldinger: 81 Postet: 2002-05-16 10:37 ID: 6

--------------------------------------------------------------------------------

Løsning på dine problemer:

Kjøp skikkelig hovedkort. Jeg har bare hatt problemer, og da mener jeg KUN problemer, med alle mine MSI kort. Har utelukkende negativt å si om MSI.

_________________

Noe mere usaklig svar skal man lete lenge etter ! Skjekk ut reparasjonsprosenten på hovedkort på itbutikken.no.

Greit ok at Soltek er lite feil på men Å si at MSI er bare drit ? Skjekk på Abit,Aopen,Asus etc

Nei du eieren av alle disse Msi kortene er nok medskyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...