Gå til innhold

kritiske feil på min nye pc.. Hjelp!


whom

Anbefalte innlegg

Problemet ser nå ut til å ha vært funnet...

Min mobile cpu funket fint hos kameraten, så det betyr at HK må være feilen...

Skal sende mail til komplett i dag... Komplett har ikke abit nf7-s2.0 inne lenger.

 

Er det rimilig at jeg spør om jeg kan få noe i tillegg til hva HK kostet meg for strevet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet ser nå ut til å ha vært funnet...

Min mobile cpu funket fint hos kameraten, så det betyr at HK må være feilen...

Skal sende mail til komplett i dag... Komplett har ikke abit nf7-s2.0 inne lenger.

 

Er det rimilig at jeg spør om jeg kan få noe i tillegg til hva HK kostet meg for strevet?

Du kan jo selfølgelig spørre om du får noe for strevet,men jeg tror ikke du får noe.

Etter dine specs i første innlegg ser jeg at du ikke har SATA disker.Da kan du bruke dette kortet istedet,du trenger ikke S-versjonen.

Edit:Leste ikke godt nok,du har jo en Raptor.Da må du jo selfølgelig ha S-versjonen.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også satt sammen en maskin med dette HK(Abit NF7-S ver.2.0) og får følgende feilmelding ved første oppstart: "Cpu is unworkable or has been changed. Please recheck the cpu - soft menu" Og: "press F1 to continue". Når jeg går inn i denne soft menu i BIOS står det helt korrekt at jeg har en XP2800+....som er min CPU. Har TwinMos PC3200 RAM 256 MB(lite, men har vel ikke noe m mittprob. å gjøre). Som kjøler benyttes en Mist Frostbite som jeg har sjekket at vifta går rundt på. Brukte også et meget tynt lag med Artic Silver kjølepasta. Har også to kabinettvifter. Har en WD S-ATA disk i tillegg til nVidia Geforce 4200, DVD rom og floppy. Alt kjøres med 300W PSU. Lyser rødt med strøm tilkoblet og grønt etter oppstart. Manualen ga meg ikke noe svar på denne feilmelding, men ettersom jeg har skjønt vha denne tråden er det HK som er kaputt? Kjøpte det hos Komplett for noen måneder siden. Kan jeg forts. bytte dette?

Takknemlig for svar på dette problemet.

Endret av kfinsrud
Lenke til kommentar
Jeg har også satt sammen en maskin med dette HK(Abit NF7-S ver.2.0) og får følgende feilmelding ved første oppstart: "Cpu is unworkable or has been changed. Please recheck the cpu - soft menu" Og: "press F1 to continue". Når jeg går inn i denne soft menu i BIOS står det helt korrekt at jeg har en XP2800+....som er min CPU. Har TwinMos PC3200 RAM 256 MB(lite, men har vel ikke noe m mittprob. å gjøre). Som kjøler benyttes en Mist Frostbite som jeg har sjekket at vifta går rundt på. Brukte også et meget tynt lag med Artic Silver kjølepasta. Har også to kabinettvifter. Har en WD S-ATA disk i tillegg til nVidia Geforce 4200, DVD rom og floppy. Alt kjøres med 300W PSU. Lyser rødt med strøm tilkoblet og grønt etter oppstart. Manualen ga meg ikke noe svar på denne feilmelding, men ettersom jeg har skjønt vha denne tråden er det HK som er kaputt? Kjøpte det hos Komplett for noen måneder siden. Kan jeg forts. bytte dette?

Takknemlig for svar på dette problemet.

Jeg selv venter enda på HK fra komplett...

 

En kamerat med samme oppsett som meg, får også opp den feilmeldingen "cpu is unworkable" enkelte ganger, og han bare går ut og inn av bios og neste gang, så kommer den ikke. (hatt det slik i 2 år)

Så dette viste seg i å ikke være et problem for ham siden feilmeldingen ikke så ut til å være på grunn av noe feil i komponenter.

 

Så hvis det er tilfelle at dette bare skjer noen enkelte ganger, og at du fint klarer å komme deg inn win, så skulle dette ikke være noe å bekymre deg for.

 

Problemet mitt var at i tillegg til denne feilmeldingen, så hadde jeg seriøse problemer med å komme inn i win, og bios ga feil info (også inne i win)

Lenke til kommentar

Jeg har også satt sammen en maskin med dette HK(Abit NF7-S ver.2.0) og får følgende feilmelding ved første oppstart: "Cpu is unworkable or has been changed. Please recheck the cpu - soft menu" Og: "press F1 to continue". Når jeg går inn i denne soft menu i BIOS står det helt korrekt at jeg har en XP2800+....som er min CPU. Har TwinMos PC3200 RAM 256 MB(lite, men har vel ikke noe m mittprob. å gjøre). Som kjøler benyttes en Mist Frostbite som jeg har sjekket at vifta går rundt på. Brukte også et meget tynt lag med Artic Silver kjølepasta. Har også to kabinettvifter. Har en WD S-ATA disk i tillegg til nVidia Geforce 4200, DVD rom og floppy. Alt kjøres med 300W PSU. Lyser rødt med strøm tilkoblet og grønt etter oppstart. Manualen ga meg ikke noe svar på denne feilmelding, men ettersom jeg har skjønt vha denne tråden er det HK som er kaputt? Kjøpte det hos Komplett for noen måneder siden. Kan jeg forts. bytte dette?

Takknemlig for svar på dette problemet.

 

Fant det ut selv etter å ha vært innom BIOS og satt riktig FSB. CPU(AMD XP 2800+ Barton) produsert i uke 43 og derfor blir denne ikke overklokket. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uff måtte bla lenge for å finne denne tråden...

Uansett tengte bare jeg skulle meddele dere alle hvordan det gikk.

 

Historien er vel den at Ram var defekt fra begynnelse. og førte til høyst ustabil PC.

Etter mye testing ble denne byttet ut.

 

Artifacts i win oppstod ikke lenge etter mottatt ram og det ble til ny testing.

 

Viste seg at det var 3d kortet. Konkluderer med at det har landet jern støv på kortet.

Tok lang tid å finne ut akkurat dette fordi artifacts vistes bare i hoved pcÈn ikke i test pcèn av en eller annen grunn. Sikkert fordi støvet ikke hadde laget for store skader på tidspungtet. Siden

siden alle delene var testet utenom HK, så var jeg sikker på at mitt demobrukte HK var problemt= kjøpte nytt. Men neida...

 

Senere dukket Artifacts på test PcÈn opp etter ytterligere testing med 3d kort.

Da fant jeg det ut.

Var faktisk noenlunde samme stress med rammen.

 

Jeg bestilte nytt 3d kort og viste seg at det var problemer med mottak av bestilling.

 

Gikk inn i "PC depresjonstid" ville ha minst mulig med pc hardware å gjøre.

(hadde god grunn siden jeg har sletet med å få pcèn bestilt og bl.a. når jeg satt den opp ville ikke pcÈn virke fordi dvd-rommen ikke var kompatibel med s-ata.

 

Det var faktisk i sommerferien jeg bestilte selve PCÈn gjennom et relativt ukjent firma. Dette førte til problemer jeg ikke vil gå inn på.

 

Fikk nettopp 3d kort (ja lenge siden bestilt) og nå virker alt fint :)

Det vil vise seg hvilke andre problemer jeg vil møte.. :ermm:

At skal få glede av denne pcen, er bare ikke meant to be...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...