Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med bredbånd, hardware/software-problem?


Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hatt nokså store problemer med å få tilgang til internet. Har ADSL fra Tele2, to pc-er i nettverk (zonet 10/100-switch) men har byttet den ut med Soho Server (nas/router/switch/vpn/firewall) for to uker siden. Bruker Norton Antivirus og Spy Sweeper og oppdaterer disse jevnlig.

 

Etter at jeg installerte soho-serveren har jeg hatt mye problemer med tilgangen på nettet, kan være noen minutter på og så mister jeg kontakten en liten stund. Det kan være fra noen titalls sekunder opp til flere minutter. Lokalt på maskinene har jeg installert ZoneAlarm og funnet ut at det fortsatt slipper noe gjennom brannmuren! Under direction står det 'routed'. Hvor kan problemet med tilgangen ligge, hardware eller software? Har nettopp fått vite fra andre bekjente at de også har hatt problemer med Tele2 den siste tiden. Trodde først det kunne være noe galt med soho-serveren, men problemene fortsatte etter at jeg gikk tilbake til den gamle switchen. Har også formatert og lagt inn alt på nytt + windows update, byttet ut IE med Opera, men uten at det hjalp...

 

Stort sett hver gang jeg sjekker etter virus, finner Norton et og annet reklameprogram, og ofte dukker Spy Sweeper opp og forteller at startsiden er i ferd med å endres. Har også forsøkt AdAware men det ville faktisk ikke starte i det hele tatt!!

 

Håper på snarlig svar, før jeg blir gal!

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...