Jump to content
Sign in to follow this  
toasteh

Feil i oppstart

Recommended Posts

En venn av meg kjører windows xp og restartet pcen sin forleden. Nå virker den ikke lengre. Windows laster opp og ønsker oss "Velkommen" i ca 3-4min, før det laster opp bakgrunnsbildet hans, og så står pcen stille. Noen som vet hva som er problemet/eventuelt hva som kan gjøres?

Takk for all hjelp osm måtte dukke opp

mvh, Mats

Når bakrunnsbildet kommer, prøv å trykk ctrl-alt-delete og vent litt. Jeg har samme problemet på en server og da er det løsninga for å få opp startmenyen igjen. Mistenker at det har noe med en SETI@home-lignende klient jeg har installert å gjøre. Det kan også ha noe med Norton Antivirus å gjøre.

Edited by aschj

Jeg råder han til å reboote windows hvis han ikke har gjort det på en stund.

Hei,

Les da hva trådstarter skriver. Hvis du ikke forstår hva trådstarter skriver - da bør du ikke svarre.

Du har mange slike innlegg :thumbdown:

Til trådstarter:

Prøv å starte XP i sikkerhetsmodus. Hvis du kommer inn gå da på start/kjør og skriv msconfig på kommandolinjen. Gå på oppstart-fanen og fjern det du mener der ikke er nødvendigt for å starte XP.

Der kan ligge mye dritt der i oppstarten.

Mvh

Kimmer

Det virker som om PC'n ikke rebooter, så det er vanskelig å starte den i sikkerhetsmodus. Den har ikke masse dritt på seg og har heller ikke noen brannmurer, virusprogz etc. Den går inn i windows på vanlig måte, men bare desktopbildet vises. Det går ann å trykke ctrl alt del..

Det virker som om PC'n ikke rebooter, så det er vanskelig å starte den i sikkerhetsmodus.

Hei,

Hva med å bruke 'svenskebryteren' og starte PC'en helt på nytt da?

Mvh

Kimmer

har jo selvfølgelig prøvd å restarte pcen 100246 ganger. det samme skjer om igjen....

Hei,

Trykker du på F8-tasten under oppstarten for å komme i sikkerhetsmodus?

Mvh

Kimmer