Gå til innhold

Skal ha meg barebone


Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg en liten pc som jeg skal bruke til surfing (spille spill i webleseren), høre på mp3 på logitech z 2.1 system, kjøre winxp home, se tv-opptak på monitoren fra harddisk, redigere bilder i PSP 8, brenne cdr-plater. Ikke noe spilling av 'tunge' spill, eller redigere filmer, eller programmere. Den skal være så støysvak at jeg ikke hører et pip når jeg jobber i ms-office.

 

Hva brukes Celeron til? Kanskje det er noe for meg?

Hvor god skjermkort trenger jeg? Den må støtte minst 120Hz i 1280*960*32.

S-ata Raptor 76GB harddisken har jeg lyst på.

Diskettstasjon og dvd-spiller trenger jeg ikke. Gjerne lydkort og skjermkort hvis det integrerte ikke er bra nok for mitt bruk. Kanskje helst 512mb minne fremfor 256.

 

Pris er ikke av betydning. Trenger altså kabinett med innhold.

Kom gjerne med gode forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noen proff her, men kan komme med de små tipsene jeg har;

 

Celeron er ikke noe for deg om du skal redigere bilder. Iallfall ikke om det er tunge bilder. Celeron er en billigprosessor for bestemor som skal betale regninger på nettbanken.

 

De fleste skjermkort idag støtter vel den oppløsningen du snakker om, men refreshraten er kanskje litt høy? Jeg er ikke sikker. Du kan muligens klare deg med et onboard-kort. Så sparer du noen kroner og så slipper du en ekstra vifte i systemet.

 

Raptor diskene er kanskje ikke de mest stillegående? I testen av supermaskinen her på HW, blir de positivt overraska over lyden på disken, men jeg vil tro det finnes disker som er bedre når det gjelder lydstyrke - Samsung og Seagate springs to mind.

 

Igjen, når det gjelder bilderedigering, er minne et must. 512MB er absolutt minimun, spør du meg.

 

Jeg håper det hjelper LITT iallfall.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...