Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke ISDN kortet mitt i XP!!!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde 3 forskjellige isdn-kort, alle med nedlastede oppdaterte xp-drivere, uten at maskina mi forsto at jeg gjerne ville ut på internett. Komplett Data ble redningen, da jeg etter råd fra dem kjøpte Eicon Diva som er kompatibelt med xp. I følge Komplett er det ikke uvanlig at xp ikke takler isdn-kort selv om du har lastet ned xp-drivere fra produsenten av kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har også en Eicon Diva USB, men jeg får den ikke til å funke på den nye maskinen min med win xp. Den funker på en gammel IBM med win 98. Kan det være en konflikt mellom noe her?

 

Feilmeldingen jeg får er at den ikke får summetone. Den grønne lampa lyser, og jeg har installert xp-drivere.

 

Maskinen den ikke virker på er:

 

AMD Duron 1GHz

HP Cd-brenner 8100 (med xp-drivere)

Sony DVD

Et gammelt nettverkskort (mistenker det for å være årsaken)

Gainward GeForce4 MX440

Abit KT7A hovedkort

Creative SoundBlaster Live! 5.1

 

MVH

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 13:32, espen_s skrev:

Jeg har også en Eicon Diva USB, men jeg får den ikke til å funke på den nye maskinen min med win xp. Den funker på en gammel IBM med win 98. Kan det være en konflikt mellom noe her?


Feilmeldingen jeg får er at den ikke får summetone. Den grønne lampa lyser, og jeg har installert xp-drivere.


Maskinen den ikke virker på er:


AMD Duron 1GHz

HP Cd-brenner 8100 (med xp-drivere)

Sony DVD

Et gammelt nettverkskort (mistenker det for å være årsaken)

Gainward GeForce4 MX440

Abit KT7A hovedkort

Creative SoundBlaster Live! 5.1


MVH


 

Kan det være at modemet ditt er originalt oppsatt i HDLC modus? Det skal trolig være Async to Sync modus.Kjør ATB4 kommandoen i en terminal (se brukermanualen for modemet). Husker jeg rota mye med dette engang på et Dynalink ISDN modem som jeg har.

 

runmad

Lenke til kommentar

Nå har jeg reistallert alle drivere til kortet, og får denne feilmeldingen når jeg kjører "Line Test":

 

FAILURE! Unknown error. A resource conflict probably exists on your system or the Diva card has been removed.

 

Lampene lyser grønt, men ikke rødt (som den skal hvis jeg løfter opp røret på telefonen)..

 

Noen forslag?

 

MVH

Lenke til kommentar

Vet ikke om RVScom finnes til XP, tror det følger med noe terminalgreier der, er ikke sikker. Er heller ikke sikker på om et USB-modem oppfører seg som et vanlig "gammeldags" modem.

Hvis du skulle få tak i et terminalprogram som passer til ditt utstyr, så setter du det opp slik at du har kontakt med det via USB.

Prøv med følgende kommandoer:

 

AT

( får du "ok" så har du kontakt me modemet)

ATDTdittnummertilisp

(får du "NO CARRIER" prøver du ATB4 og deretter ATDT igjen)

 

runmad

 

PS. USB modemer er noe herk har jeg hørt

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-05-10 17:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 17:42, runmad skrev:


PS. USB modemer er noe herk har jeg hørt


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-05-10 17:45 ]</font>


 

Jepp, men det er litt greit å kunne koble dem mellom maskiner, uten å åpne/skru av maskinen hele tiden.. Men men.. Takk for hjelpen! Skal teste det nå eller i morra (besvimte og falt mot ei dør, for så å deise rett i gulvet (husker ikke så mye av det), så jeg tror jeg går og legger meg snart.. :wink:)

 

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...